Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Server PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har hørt at maskiner som skal brukes som server for CS må være kraftig nok for å imøtekomme minstekravene til spillet. men siden du tydeligvis skal kjøpe deg en ny maskin burde dette være noe som går greit. husk at extra ram er bra når du skal ha en server og du bør nok slenge inn mer av dette hvis du kjøper en 'standard' pc fra feks psdata.

 

enig med Mars001 om at du bør oppgradere linjen din hvis du skal hoste spill.

Lenke til kommentar
kyrsjo: Dual CPU innebærer vel i all korthet at man kan kjøre to servere på en maskin. Det vil ikke få en server til å dra dobbelt så fort.

dual CPU innebærerat en har to prosessorer i samme maskin.

 

dette innebærer en økt hastighet (hvor mye hastigheten øker diskuteres men økningen ligger på cirka 25-30%), systemet blir mye mer stabilt ++

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en Duron1300 til dette så det meste skulle holde..

Linja derimot, holder nok ikke.

Kjørte min server på 2mbit SHDSL, og det fungerte greit med 4 spillere, men ikke med 10. (Seff gikk det jo, men ikke bra nok ping). (Holder sikkert hvis du bare skal ha 10 venner der, og spille morro matcher, men holder nok ikke til cup matcher og cb matcher osv.)

Kommer vel også litt ann på OS som kjøres, jeg kjørte CS serveren min på linux, mulig Windows krever mer av maskinen for at det skal fungere bra.

Lenke til kommentar

Har en dedikert CS server. Den inneholder en AMD 1.2 Tbird, 256MB 333DDR og en UDMA66 HDD. Linja er NGT Charlie (1500/512). Dette funker veldig fint for opptil 8 spillere.

 

Går greit og skifte brett, og logge på servern. (tar ikke så forferdelig lang tid)

 

Har prøvd med en UDMA100 HDD i og merket faktisk en god del forskjell. Brettene loadet fortere og jeg kunne ha 2-3spillere mer på servern.

 

En helg da jeg hadde 4000/704, kunne jeg ha 12spillere på servern, og dette gikk fint med ping på rundt 40 hele tia. Men for utenlandske (england) spillere blir pingen en god del høyere (150+) Hadde da UDMA66 disken i.

 

Er stort sett spillere fra lokalstrøket som er innnom servern, men når folk fra andre steder i landet logger seg på har ikke dette noe særlig innvirkning på pingen.

Endret av DataChild
Lenke til kommentar

Vis du ikke har en usedvanlig treg PC, er det linja som gir begrensninger! Ville anbefalle en Intel pc med masse RAM, dette holder i lange baner for dedikert CS server! Har du planer om og ha mer en 10 spillere på linja, burde/må du nokk oppgradere linja litt for og holde en respektabel PING (0/80 er vel det som er respektabel..Selv om det går fint med opp til 200 eller no :yes: ).

Lenke til kommentar
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, men whatever...

 

Jeg har litt lyst på en server PC, men lurer på hvor bra den egentlig bør være... (til cs osv.) Jeg har kun NGT Bravo (1Mbit) :blush: Hva er viktigst, linja eller PC'n? Holder det med en billigpakke fra PSdata?

Bravo er bare 384 kbit/s ut, og det blir et problem når du hoster. Det hjelper ikke at du har 1 Mbit inn da. Det likevel mulig CS ikke krever så mye båndbredde siden det er såpass gammelt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...