Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringstråden for Ozempic og Wegovy

Gjest 73c13...d0a

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
On 7/8/2025 at 3:34 PM, Griever said:

Jeg lurer på hvorfor så mange har lagt nettopp denne medisinen for tvil og hat. All medisinbruk skal selvsagt vurderes, men for meg virker mye av motstanden helt uforståelig, og ofte mistenker jeg at det er enkelte holdninger urelatert til medisinbruk som ligger bak. Generelt sett lite bivirkninger for hurtig og effektiv hjelp mot noe som er livsfarlig. En no-brainer for meg, i alle fall.

Som en som lever med en person som går på dette kan jeg ikke attestere at det er lite bivirkninger. Det preger til tider hverdagen vår ganske så mye. Man overlever det men det er absolutt bivirkninger av mange sorter. Ozempic ol. er nok enkler om begge voskne i en husstand bruker det eller hvis man bor alene. 

Men nå gjør jeg heller ikke det du sier. 

Endret av Theo343
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Theo343 skrev (11 minutter siden):

Som en som lever med en person som går på dette kan jeg ikke attestere at det er lite bivirkninger. Det preger til tider hverdagen vår ganske så mye. Man overlever det men det er absolutt bivirkninger av mange sorter. Ozempic ol. er nok enkler om begge voskne i en husstand bruker det eller hvis man bor alene. 

Men nå gjør jeg heller ikke det du sier. 

Så trist. Det er selvsagt enkelte som opplever flere bivirkninger, men dokumentasjonen på legemiddelet (som i forskjellige former har vært i bruk i sikkert 20 år, så vi har mye dokumentasjon) sier at de aller fleste opplever lite bivirkninger.

Som sagt, all medisinbruk må vurderes case by case.

Hvorfor tenker du at det er enklere om man bor alene eller om begge i husstanden bruker det? For da hadde begge blitt preget av medisinen?

Endret av Griever
Skrevet
Griever skrev (11 timer siden):

Som sagt, all medisinbruk må vurderes case by case.

Theo343 skrev (11 timer siden):

Som en som lever med en person som går på dette kan jeg ikke attestere at det er lite bivirkninger.

Dette er absolutt viktig! Det er brukeren som bør vurdere om bivirkninger av medisinen er verdt å leve med! Ikke synseren som står ved siden av.. (Ikke spesifikt deg @Theo343)
Hva gagner brukeren MEST? Medisinbruk eller det som ønskes oppnådd?

Jeg elsker å nevne meg selv, har nå brukt Ozempic i drøye 2,5 år og opplevd endel av bivirkningene. Men som nevnt i innlegget sist, jeg velger å fortsette i alle fall ut året, selv om jeg nå har oppnådd mer enn jeg kunne våge å håpe på!
Jeg har nå kontroll over blodsukkerverdiene, har faset ut alt av Insulin og andre relaterte piller, har stabilt bra blodtrykk, er på idalvekt (siden 5/6-2024) og trives utmerket med en vekt som er halvert siden starten.
Alt dette skyldes denne pennen med Semaglutid samt en stålvilje! Siden det var JEG som forlangte medisinen av lege må jeg vel takke han også som ikke trodde noe på dette men gav etter da jeg insisterte! 👨‍⚕️ 🙂
Jeg har antydet tidligere her at jeg var døden nær grunnet Metformin, og grunnet en voldsom overvekt hadde jeg ikke veldig mye håp om en brukbar fremtid, men DET har snudd! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...