Gå til innhold

Noen som modder arcade sticks?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en madcatz te stick liggende hjemme, og pleide å spille mye street fighter 4 på den. Var aldri god, men jeg synts at det var moro. Livet skjedde og har ikke rørt den siden. Nå som det meste er på plass, og street fighter 6 er ute så ville jeg begynne å game igjen. Fant ut at TE ikke fungerer på ps5 uten mods eller en konverter.

Er det noen her som har erfaring med å bytte ut kretskortet til madcatz te arcade stick, sånn at den er kompatibel på ps5? vil også bytte selve sticken (joysticken) siden den begynner å bli litt slakk. Jeg betaler selvfølgelig for delene, og arbeid. Jeg kan jo kjøpe konverter, men da er jeg fortsatt stuck med joysticken som er dårlig.

 

Noen som kan hjelpe meg med det?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke veldig komplisert, stikka er Sanwa JFL, tror det er standard JLF-TP-8YT som brukes i nesten alt sånt.
De koster 3-400, sikker litt mindre fra Kina dersom man har god tid.

Konvertering til PS5 er nok litt mer komplisert, men blant annet Brook har diverse deler til dette.
Må sannsynligvis ha standard UFB (Universal Fighting Board) som brukes i arkadestikker, med Brook PS5 adapter (UFB-UP5).

Det er et kort som monteres innvendig, som knappene (som også er Sanwa) og stikka kobles til.
Disse har noe støtte for turbo og annet, men om de støtter alt som Madcatz TE har originalt, vet ikke jeg, da må man lese spec på alt sammen, å sjekke nøye.

Alt dette har skrukoblinger, og er ganske greit å få sammen. Det er mulig det finnes andre adaptere til PS5, vet ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...