Gå til innhold

To kjappe spørsmål til Skattemeldinga


Seig2

Anbefalte innlegg

1.) Jeg må betale restskatt på 40.000. (delvis pga en liten aksjegevinst).
Uansett, det står restkatt må betales innen 31.mai for å unngå renter på restskattbeløpet.. og jeg har ikke betalt den enda. Hvordan får jeg betalt beløpet i morgen? Det blir vel ikke registrert før i morgen om jeg legger inn betaling på det i nettbanken i kveld..

2.) Jeg har et enkelpersoneforetak i tilleg til fast jobb i kommunen. I enkeltpersonforetaket prøver jeg å føre flest mulig kjøp/utgifter (som kan knyttes til foretaket). Dette gjør jeg i feltet "Næringsinntekt og personinntekt frå næringsverksemd"  i altinn. Kan jeg også føre kjøp gjort via finn.no / betalt med Vipps? Så lenge de har relevans til foretaket?
Jeg har liten omsetning i foretaket og kommer ut med underskudd når kostnader er ført. Jeg tenker det er lurt å få med all kostnader for å få ned skatten.

Endret av Seig2
Lenke til kommentar
  • Seig2 endret tittelen til To kjappe spørsmål til Skattemeldinga
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, Seig2 said:

1.) Jeg må betale restskatt på 40.000. (delvis pga en liten aksjegevinst).
Uansett, det står restkatt må betales innen 31.mai for å unngå renter på restskattbeløpet.. og jeg har ikke betalt den enda. Hvordan får jeg betalt beløpet i morgen? Det blir vel ikke registrert før i morgen om jeg legger inn betaling på det i nettbanken i kveld..

Du kan enkelt og greit generere et kid nummer for betaling av restskatt her https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/restskatt/kid-for-restskatt/ for og betale nå og slippe mer renter.

om du venter til di sender ut skatteoppgjøret vill du få en faktura i altin på halvparten av restbeløpet  i august  og en for resterende beløp i september og dette betaler du  2.15% for

Endret av EmLeX
leif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...