Gå til innhold

Fysisk åpning av ipad mini 5. generasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får nok best svar på det om du spør om å Snowden-proofe paden din på riktig sted på Reddit hvis dette handler om å verne rundt privatlivet. Apple har forresten allerede kastet ut overvåkningen fra Facebook f.eks.

Hadde nok brukt taleopptak appen og testet med tape etc først.

Lenke til kommentar

Det er kun fysisk åpning av ipaden og ødelegge mikrofonledningen eller evt å messe med mikrofonhullet nok som jeg er ute etter. Noe mer enn det trenger jeg ikke enda iallefall. iFixit sender ikke verktøy til min adresse. Jeg trenger nok også noe sterkere enn teip for å tette mikrofonhullet nok siden innsiden av hullet også trenger å tettes, men jeg kan alltids prøve ut teip også.

Endret av NearUchiha
Lenke til kommentar

Poenget er å kunne sjekke med taleopptak hvor effektive enkle modifiseringer med f.eks elektrikertape er før man begynner med mer destruktive modifiseringer. Har vel egentlig mest troen på å bare koble ut mikrofonen sånn at den ikke kan levere lyd fra seg, men usikker på om paden har en sjekk på om mikrofonen virker og derfor kanskje feiler selvdiagnose og nekter å la deg bruke paden som normalt.

Lenke til kommentar

Vet du om andre alternativer til verktøy enn verktøyene på ifixit (som igjen ikke kan sende verktøy til min adresse) på å åpne opp ipaden sånn at jeg kan kutte mikrofonkabelen? Jeg er villig til å risikere alt (og jeg mener alt), men jeg kommer til å fortsette å sjekke for svar på om noen andre vet noe om det med feilet selvdiagnose.

Lenke til kommentar

https://meny.no/varer/hus-hjem/poser-papir-og-folie/aluminiumsfolie/aluminiumsfolie-7311041000458

 

fra spøk til alvor. Fyller du opp mikrofonen med superlim, så er det nok ikke brukbar lyd det som blir plukket opp. Det er litt knotete å åpne en ipad uten å ha gjort det før. Fult mulig. Varme, sprit, sugekopp og ett tynt plekter ville jeg personlig brukt. 

Jeg syns mikrofonen aldri tar opp noe særlig bare den er full av smuss og lo, så ser for meg superlim gjør susen. 

 

Mikrofonen sitter alltid loddet på en PCB, muligens to stykk, en i topp og bunn. Litt usikker, men. Disse må da fjernes med varme, typ lodding. Så burde ha utstyr til dette også i så fall. 

Endret av snqmann95
Lenke til kommentar

Jeg har brukt nesten et døgn totalt nå på å både fylle mikrofonhullet på ipaden med superlim og ventet til det tørka igjen og igjen uten at det hjalp. Siri svarte meg på et "Hallo". Det skal visstnok bare være en mikrofon på ipaden etter at jeg googla det. Det er ipad mini 5. generasjon. Kan det hjelpe med å kjøpe en drill som kanskje kan drille bindersstore hull, eller er det lite sjanse for det, enten nå som jeg har tetta det med superlim eller generelt sett? Jeg har aldri åpna en ipad før. Hvis dere kan legge igjen bilder av verktøyene som dere har brukt sånn at jeg forstår bedre hva slags verktøy som det er så ville jeg satt veldig stor pris på det.🙂

Endret av NearUchiha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...