Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bekymret for blærekreft


Gjest 80ffc...d9f

Anbefalte innlegg

Gjest 80ffc...d9f

Hei 

jeg er en mann på 36 år som har vær veldig bekymret i de siste ukene . Oppsøkte legen  med urinprøve  pga svie og vannlatingsproblemer . Urinprøven ga utslag på blod og protein. Jeg fikk antibiotika selv om prøven ikke påviste bakterie . Men symptomene har forsvunnet kun litt svie og sår i urinrøret .  Jeg avla ny urinprøve etter en ukes antibiotika kur idag  som igjen ga utslag på mikroskopisk blod og proteiner . Nå er jeg svært bekymret og de går ut over alle rundt meg:( den angsten for kreft er fælt

Har noen andre som har hatt blid i urin uten at det var noe farlig ?

 

Anonymous poster hash: 80ffc...d9f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Median alder for blærekreft er 73 år, så det er lite trolig i og med du kun er 36år. Jeg tror ikke det er grunn til mistanke at det er noe så alvorlig. Men jeg har forståelse for at du er redd for kreft, jeg har selv plager i de områdene, ikke kreft, men det hender at jeg føler på litt angst om det en dag kan være kreft.

Du har ingen andre smerter utover svie og sårhet i urinrøret?

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (22 minutter siden):

Median alder for blærekreft er 73 år, så det er lite trolig i og med du kun er 36år. Jeg tror ikke det er grunn til mistanke at det er noe så alvorlig. Men jeg har forståelse for at du er redd for kreft, jeg har selv plager i de områdene, ikke kreft, men det hender at jeg føler på litt angst om det en dag kan være kreft.

Du har ingen andre smerter utover svie og sårhet i urinrøret?

Ikke noe andre symptomer . Jeg er bare bekymret mikroskopisk blod i urinen som ikke forsvinner …

Lenke til kommentar

Slutter med til hva Uderzo påpeker.

I tillegg er det selvfølgelig viktig med dialog med fastlegen. Vedkommende kan henvise deg til f.eks ultralyd, som er en enkel og ikke inngripende undersøkelse.

Derimot kan opphavet til dine plager ligge i nyrene. Mulig du har litt nyrestein / nyregrus på gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...