Gå til innhold

Apple watch 1g vil ikke lade


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å skal flytte, og mitt i flyttelasset så dukker min eldre Apple watch 1g (38mm) opp. Så gøy tenkte jeg… så skal jeg lade den, det er da problemene oppstår. 
 

Legger klokka på den magnetiske laderen, venter noen minutt så lyser det et hvitt eple som det skal, venter litt… den blir svart noen minutt og så lyser et hvitt eple igjen og dette skjer gang på gang. Klokka går aldri på… 

Jeg lar den lade i 2 timer, jeg tar den fra laderen når jeg ser det hvite eple og med en gang jeg gjør det så blir eplet rødt og skjermen "fader" til svart skjerm. Prøver å ta den på, ingenting  skjer. 
 

Har prøvd å holde inne begge knappene i 10 sekund og til eplet lyser, men ingenting skjer. 
 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre her? Eller må jeg bare gi opp å se klokka som ubrukelig? 

Endret av Leif__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at batteriet er så godt som dødt/ødelagt hvis den kun viser tegn til å fungere når den er på lading. Regner med den har ligget utladet lenge. Det kan drepe batterier. Spesielt små batterier som i smartklokker, trådløse ørepropper o.l. sliter med at batteriet slites ut fort. Burde ha mellom 20-80% strøm for å ta mest vare på batteriet.

Fungerer den om du starter den samtidig som den lader? Altså ikke tar den av laderen når eplet kommer på?

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Det kan være at batteriet er så godt som dødt/ødelagt hvis den kun viser tegn til å fungere når den er på lading. Regner med den har ligget utladet lenge. Det kan drepe batterier. Spesielt små batterier som i smartklokker, trådløse ørepropper o.l. sliter med at batteriet slites ut fort. Burde ha mellom 20-80% strøm for å ta mest vare på batteriet.

Fungerer den om du starter den samtidig som den lader? Altså ikke tar den av laderen når eplet kommer på?

Ja det er godt mulig at det er batteriet som er dødt. 
 

Nei når den er på lading så bytter den på å vise eple og svart skjerm om en annen. Den går aldri på og viser klokke/hjemskjerm osv, kun Apple logoen når jeg tar den på lading. 

Lenke til kommentar

Tipper batteriet har vært tomt for lenge og ikke klarer å ta imot lading lenger.

Burde være litt obs når man lader slikt da batteriet kan blåse seg opp og eventuelt eksplodere. Heldigvis ikke store batteriet i en apple watch da så blir liten kinaputt bare.

Til neste gang er det greit å ha i bakhodet at ting burde lagres med ca 50% strøm for at batteriet skal vare. Noen ting bruker litt strøm selv om de er avslått og da må man lade dem innimellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...