Gå til innhold

Tilbakeblikk: The Legend of Zelda: A Link to the Past


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin og nydelig nostalgisk artikkel! :) 88-modell her og fekk dette spillet en gang på 90-tallet. Husker at det var såpass utfordrende for en liten knert da, at jeg lot det ligge en stund, og ga det først et nytt forsøk etter at jeg rundet Ocarina of Time på 64. Omsider fekk jeg fullført denne perlen som muligens er en av de mer vanskelige? Må innrømme at jeg falt mer for 3D eventyrene og fekk naturlig nok mer dreisen på de Zelda spilla.

Endret av svenka
Lenke til kommentar

Dette spillet er nok mitt beste spillminne noensinne og jeg vil faktisk kalle dette det perfekte adventure spillet, tiden tatt i betrakting - det er ingenting jeg ville endret med det.
Det spillet gjør aller best, og bedre enn noen av de andre Zelda spillene før og etter dette, er at så si alle områdene har noe som trigget nyskjerringheten din - det er svært få, om noen, "tomme" områder her. Enten er det huler, noen rare merkeringer, noe inngjeret, noen som sager et tre. Over alt er det ting du ønsker å utforske. 
Og det mest spetakulære var når du oppdaget at det fantes en "dark world", en helt ny verden som i praksis gjorde en allerede stor verden dobbelt så stor. Det var helt magisk, og åpnet en helt ny måte å tenke på for å løse gåter. 
Spillet var perfeksjon, i alle fall for min del!
 

Endret av Houdini
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (48 minutter siden):

Fremdeles det overlegent beste Zelda-spillet. Skal sies at jeg ikke har spilt noen av de som kom etter Link's Awakening, men pytt. :wee:

Vil anbefale deg å prøve WindWaker HD hvis du er nysgjerrig på et nytt Zelda eller har noen unger du vil spille med. Det er supersjarmerende og vellaget, og står i lag med Link to the past som det beste fra denne serien.
 

Lenke til kommentar
Houdini skrev (41 minutter siden):

Vil anbefale deg å prøve WindWaker HD hvis du er nysgjerrig på et nytt Zelda eller har noen unger du vil spille med. Det er supersjarmerende og vellaget, og står i lag med Link to the past som det beste fra denne serien.
 

Nja. Jeg så litt på video nå. Dette er et meg-problem, men jeg fikser ikke å styre karakteren i 3D-miljø, som har vært vanlig i alle spill på denne siden av årtusenskiftet. Jeg løper i ring, bommer på det jeg prøver å treffe og generelt bare kløner. 

En dag skal jeg fullføre Minish Cap. Startet såvidt på det for lenge siden, men kom ikke helt i gang og la det vekk. Det er verdt en sjanse til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 timer siden):

Nja. Jeg så litt på video nå. Dette er et meg-problem, men jeg fikser ikke å styre karakteren i 3D-miljø, som har vært vanlig i alle spill på denne siden av årtusenskiftet. Jeg løper i ring, bommer på det jeg prøver å treffe og generelt bare kløner. 

En dag skal jeg fullføre Minish Cap. Startet såvidt på det for lenge siden, men kom ikke helt i gang og la det vekk. Det er verdt en sjanse til.

Hehe - forstår deg så alt for godt. Er selv 80's gutt og slet veldig med overgang til 3D. Anbefaler deg allikevel å prøve hvis muligheten og tiden byr seg, tror du vil bli positivt overrasket.
Minish Cap var bra det, men mangler litt av sjarmen fra SNES (synes jeg). Da vil jeg kanskje heller anbefale Link between worlds. Det er samme verden som Link to the past og føles litt som en utvidelsespakke, men var overraskende underholdende og en fin nostalgi for oss som er vokst opp med førstnevnte. Kan fint emuleres på PC som et alternativ.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Spillredaksjonen skrev (På 30.4.2023 den 16.00):

Tilbakeblikk: The Legend of Zelda: A Link to the Past

A Link to the Past er eit av spelhistsorias aller viktigaste spel.

1.jpg?c=1&h=429&w=763

Les hele saken på Gamer.no»

JA! SÅ absolutt enig på alle punkt her, som med deg er mine aller første spill også super Mario world med gul kappe og a link to the past nine to første spill på min første konsoll. Dette er nostalgi som pokker fra ett perfekt spill, husker også magasinet power med link to the past tegneserien, helt nydelig fantastisk 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...