Gå til innhold

Fått meg en Electrocompaniet eci-2, hva nå


Anbefalte innlegg

..av broremann. Han mener det er så bra anlegg atte.. Jeg har ikke peiling. :)

Jeg vet bare jeg vil koble til pc og ps5, per i dag er det koblet til via optisk. (Sony STR DB780+Klipsch RF35)

Det er heller ikke fjernkontroll å ECI-2, men jeg har forstått det er mulig å legge til. 

Hvem gjør sånt, hva koster evt det?

Og er det i det hele tatt verdt bryet å evt styre med ECI-2'en eller burde jeg kjøpe meg en ny som har litt hdmi og stasj? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ECI-2 er vel en forsterker fra '90-tallet og var den gang regnet som en god forsterker, og er nok fortsatt det, men mangler naturlig nok en del som mange forventer av en moderne forsterker. Jeg ville ha forsøkt å koble den opp for å høre hvordan det låter, men siden den bare har phono-innganger, vil det bli litt vanskelig å koble PS5 til den sånn uten videre. Vedrørende fjernkontroll, vet jeg ikke, men Electrocompanie var ganske seine med å tilby fjernkontroll til sine produkter.

Lenke til kommentar
ak2010 skrev (14 timer siden):

..av broremann. Han mener det er så bra anlegg atte.. Jeg har ikke peiling. :)

Jeg vet bare jeg vil koble til pc og ps5, per i dag er det koblet til via optisk. (Sony STR DB780+Klipsch RF35)

Det er heller ikke fjernkontroll å ECI-2, men jeg har forstått det er mulig å legge til. 

Hvem gjør sånt, hva koster evt det?

Og er det i det hele tatt verdt bryet å evt styre med ECI-2'en eller burde jeg kjøpe meg en ny som har litt hdmi og stasj? 

 

Fjernkontroll til ECI-2 som er fra 90-tallet kan du bare glemme. Er vel en 50W forsterker med en ganske varm lyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ECI-2 låter jo toppers den. Ganske varm, men likevel detaljert og behagelig. Liker du veldig punchy og mer direkte smell i trommene, er det neppe helt rette forsterkeren. Kobler du på en grei streamer så får du de fleste moderne kilder inn i tillegg. Husker jeg ikke feil er har den en litt "gammel" DAC (24b/192khz), så du vil antakelig tjene på å enten skaffe en streamer med DAC eller finne en kurant til å ha i mellom. Masse bra å finne på brukten om du vil holde budsjett. Men altså ingen nødvendighet.

Å kjøpe en universalfjernkontroll er en mulighet men du skal nok lete litt for å finne rette koder til eci-2.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eci-2 kommer uten fjernkontroll. De begynte ikke med fjernkontroll før ECI-3 kom ut.

Skal du ha en rimelig DAC med fjernkontroll hvor du kan styre både volum og inngang er f.eks. Topping E30 et alternativ. Den har både optisk og USB-inngang (samt coax). USB-inngangen vil dukke opp som et lydkort i Windows/Mac/Linux. Koster vel 1300,- NOK

ECI-2 er en ganske dårlig forsterker så jeg ville ikke brukt mye penger på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...