Gå til innhold

Finne eier av huset? (Eiendom og hus har forskjellige eier)


Gjest 522e0...a91

Anbefalte innlegg

Gjest 522e0...a91

Min onkel gikk bort ikke så lenge siden. For at min tante skal få tilgang til felles midler, så må hun få tinglyst eiendommen over på seg fikk hun vite fra banken. Det er ikke noe problem.

Da begynte min mor å tenke, min far gikk bort for noen år siden, fikk hun ikke beskjed om at hun trengte å vise tinglysningspapirer for å få tilgang til pengene etter min far. Selve eiendommen har i fra den ble kjøpt stått i hennes navn, og når jeg slår opp på kartverket så er det henne navn som kommer opp. Men selve huset skal ha stått i min far sitt navn. Er det noe sted vi kan slå opp å se om det nå står i mors navn? Hun kan ikke huske at det er gjort noe papirer på det, men jeg regner med alt det gikk med i hans arv overføring til henne.

Anonymous poster hash: 522e0...a91

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 522e0...a91 skrev (44 minutter siden):

slår opp på kartverket så er det henne navn som kommer opp.

Men da har du funnet rett eier. Hele poenget med grunnboka er: "Grunnboksutskriften for din eiendom vil vise at du har tinglyst eierskap til eiendommen, og hvilke heftelser som er tinglyst."

Lenke til kommentar
Gjest 522e0...a91

Har bare det hun sier at eiendommen alltid har stått på henne, mens min far hadde huset på seg. Det var vel slik skattemessig også hvis jeg ikke tar feil.

Hvis det er slik at den som står som tinglyst på eiendommen, også eier huset på det så er det jo ikke noe mer å tenke på.

Anonymous poster hash: 522e0...a91

Lenke til kommentar
Gjest 522e0...a91 skrev (9 timer siden):

Min onkel gikk bort ikke så lenge siden. For at min tante skal få tilgang til felles midler, så må hun få tinglyst eiendommen over på seg fikk hun vite fra banken.

Hva mener du her? For at gjenlevende ektefelle skal få tilgang til midler på avdødes konti, må det foreligge en skifte- eller en uskifteattest. Dette må også foreligge før man får overført andel av eiendom.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...