Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny pc starter ikke opp


Anbefalte innlegg

Det har jeg prøvd å gjøre, har sett på flere tråder her med tanke på å finne et budsjett HK, har ikke sett noe om dette før. Fra BIOS release notene på HK så ser det ut som at siste gangen det ble lagt til ny CPU kompabilitet var i Juli i fjor. skulle jo kunne forvente at kort blir lastet med nyeste BIOS etter det. 

 

Når jeg gikk inn på hovedkortet og sjekket kompabilitet med CPU så står det jo at den er kompatibel siden 1. Juli 2022.

Endret av JTJ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JTJ skrev (41 minutter siden):

Er jo litt drøyt å si det dersom en må kjøpe en alternativ prosessor først for å få oppdatert kortet?

Det ligg eit par Celeron'ar på Finn frå folk som har hatt same problem. Du kan antakeleg kjøpa ein slik, og selja igjen for ca. same pris om du ikkje har det for travelt.

Reknar med du har sjekka "standard" ting som at RAM og kablar står skikkeleg i?

Endret av MKap
Lenke til kommentar
12 minutes ago, JTJ said:

Det har jeg prøvd å gjøre, har sett på flere tråder her med tanke på å finne et budsjett HK, har ikke sett noe om dette før. Fra BIOS release notene på HK så ser det ut som at siste gangen det ble lagt til ny CPU kompabilitet var i Juli i fjor. skulle jo kunne forvente at kort blir lastet med nyeste BIOS etter det. 

 

Når jeg gikk inn på hovedkortet og sjekket kompabilitet med CPU så står det jo at den er kompatibel siden 1. Juli 2022.

Det er ikke veldig nybegynnervennlig. Er enig i det. Men det er en grunn til at de selger B760-hovedkort også

Endret av Slaps
Lenke til kommentar
JTJ skrev (25 minutter siden):

Det har jeg prøvd å gjøre, har sett på flere tråder her med tanke på å finne et budsjett HK, har ikke sett noe om dette før. Fra BIOS release notene på HK så ser det ut som at siste gangen det ble lagt til ny CPU kompabilitet var i Juli i fjor. skulle jo kunne forvente at kort blir lastet med nyeste BIOS etter det. 

 

Når jeg gikk inn på hovedkortet og sjekket kompabilitet med CPU så står det jo at den er kompatibel siden 1. Juli 2022.

Gikk i samme fella med Z690F sto det støttet 13. gen og det gjør jo forsåvidt det med bios update, men klødde meg greit i hode og googlet som en helt :p Heldigvis bios flashback så gikk ganske smertefritt til slutt. 

Lenke til kommentar
  • JTJ endret tittelen til [Løst] Ny pc starter ikke opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...