Gå til innhold

Bedriftsrådgiver ++ å finne jobb


Gjest 73157...015

Anbefalte innlegg

Gjest 73157...015

Har jobbet i en stilling og i et selskap som har hatt litt fleksibel løsning.

Jeg startet på regnskapsavdelingen uten utdanning, og etter 7 år var arbeidsoppgavene mine å være en bedriftsrådgiver av noe slag.

For det meste hjalp jeg selskap med omstrukturering, igangsetting av nye systemer og å finne slike systemer for selskaper.
Rekruttering, og nedskalering.

Tittelen min var "rådgiver" 

Gikk så ut fra denne jobben da selskapet skulle flyttes til utlandet etter oppkjøp, og det var ikke gode nok løsninger for de som ønsket å bli igjen i Norge.

Tok så en videreutdanning på 1.5 år som ikke har noe med tidligere jobb å gjøre. Så har naturligvis hatt et opphold.

Ønsker meg nå tilbake til en tilsvarende stilling, men har ærlig talt ikke funnet noe, ei vet jeg heller hva man skal lete etter da det er jo en litt kompleks stilling. Rekrutteringsbyråer sier at slike stillinger er ikke noe de får i oppdrag å finne heller ( hørt med 4 byråer som er relativt store) så det var ikke mye til hjelp.

 

Så jeg prøver lykken og hører her om noen vet hva evt slike stillinger egentlig heter? Eller hvor arbeidsoppgavene er som nevnt over + evt noe mer hvis det er tilfellet.

Hvorfor jeg kunne gjøre det på fulltid før var fordi jeg hjalp 2-3 firmaer i mnd. 

Anonymous poster hash: 73157...015

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 73157...015 skrev (2 minutter siden):

Har jobbet i en stilling og i et selskap som har hatt litt fleksibel løsning.

Jeg startet på regnskapsavdelingen uten utdanning, og etter 7 år var arbeidsoppgavene mine å være en bedriftsrådgiver av noe slag.

For det meste hjalp jeg selskap med omstrukturering, igangsetting av nye systemer og å finne slike systemer for selskaper.
Rekruttering, og nedskalering.

Tittelen min var "rådgiver" 

Gikk så ut fra denne jobben da selskapet skulle flyttes til utlandet etter oppkjøp, og det var ikke gode nok løsninger for de som ønsket å bli igjen i Norge.

Tok så en videreutdanning på 1.5 år som ikke har noe med tidligere jobb å gjøre. Så har naturligvis hatt et opphold.

Ønsker meg nå tilbake til en tilsvarende stilling, men har ærlig talt ikke funnet noe, ei vet jeg heller hva man skal lete etter da det er jo en litt kompleks stilling. Rekrutteringsbyråer sier at slike stillinger er ikke noe de får i oppdrag å finne heller ( hørt med 4 byråer som er relativt store) så det var ikke mye til hjelp.

 

Så jeg prøver lykken og hører her om noen vet hva evt slike stillinger egentlig heter? Eller hvor arbeidsoppgavene er som nevnt over + evt noe mer hvis det er tilfellet.

Hvorfor jeg kunne gjøre det på fulltid før var fordi jeg hjalp 2-3 firmaer i mnd. 

Anonymous poster hash: 73157...015

Hva med å starte ditt eget selskap rundt dette? 

Lenke til kommentar
Gjest 73157...015
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Hva med å starte ditt eget selskap rundt dette? 

Har vurdert det, men mulig jeg bare var litt bortskjemt i forrige selskap.

Men kundene der kom via andre avdelinger, så vi søkte aldri kunder og jeg vet ikke helt hvor jeg skulle funnet de uten at man evt må vente og bruke sabla god markedsføring.

De fleste som trenger slik hjelp drøfter det nok allerede med en samarbeidspartner som feks regnskap / revisor ++ vil jeg tro ( Det var det de gjorde de jeg endte opp med å jobbe med ) 

Og i det tilfellet hadde de jo muligheten til å tilby en løsning internt som da var meg. Så hver gang en på den avdelingen jobbet med et selskap hvor de enten så at kunden trenge hjelp, eller de tok det opp selv. Så var det enkelt å bare tilby at "vi" hadde mulighet til å hjelpe der.  Noe jeg også ser for meg noe Visma feks som er ledende på flere fronter må ha allerede.

Og å konkurrere mot visma og co er ikke engang en David mot goliat situasjon.

 

Har for øvrig hørt med et par kjentfolk i Visma, og de har slike tjenester i "dårligere" format ( les; generelle råd som faktureres for 1800kr/t) , ettersom mesteparten av kundebasen deres stort sett er mennesker som ser etter å kutte kostnader og som ikke nødvendig ser at de trenger slik hjelp.

 

Men har vurdert det absolutt, og muligens det blir en realitet senere i livet.

Anonymous poster hash: 73157...015

Lenke til kommentar

Kan du ikke bruke nettverket ditt? Eller høre litt med de som var dine konkurrenter? Jeg stusser litt på at du har såpass erfaring, men allikevel går til et bemanningsbyrå. Skaff deg en ordentlig CV, hør litt rundt. Arbeidsmarkedet er ganske hett for tida.

Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Hva med å starte ditt eget selskap rundt dette? 

Det er ikke å anbefale, men det nok trådstarter selv også siden han har erfaring. Konsulent av den typen er ikke særlig forenlig med å drive alene. Da måtte det blitt mer i management for hire retningen, altså å leie deg selv ut. Det er mer tilrettelagt med større, langsiktige kontrakter.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Gjest 73157...015
Nimrad skrev (22 timer siden):

Kan du ikke bruke nettverket ditt? Eller høre litt med de som var dine konkurrenter? Jeg stusser litt på at du har såpass erfaring, men allikevel går til et bemanningsbyrå. Skaff deg en ordentlig CV, hør litt rundt. Arbeidsmarkedet er ganske hett for tida.

Det er ikke å anbefale, men det nok trådstarter selv også siden han har erfaring. Konsulent av den typen er ikke særlig forenlig med å drive alene. Da måtte det blitt mer i management for hire retningen, altså å leie deg selv ut. Det er mer tilrettelagt med større, langsiktige kontrakter.

Ang bemanningsbyrå delen var egentlig bare for å høre om det faktisk er et marked for en fast stilling hos noen med de arbeidsoppgavene alene.  Og det var tidligere kunder av "meg" så det gjorde lite å spørre.  Tanken var ikke å gå via bemanningsbyråer. 

Nettverket mitt er helt ok, greia er at selv om jeg gjorde dette flere år, så er kundebasen ikke større enn rundt 40 bedrifter, er som du sier.. langsiktige kontrakter, en kunde jobbet jeg med i over 6 mnd på daglig basis.

 

Har hørt med et større revisjonsselskap om mulig samarbeid, og muligheten for å drive noe eget vil nok være å ha nok samarbeidspartnere.. Men spm er om det er nok etterspørsel. Nordmenn spesielt er jo veldig sta og lite mottakelig for "hjelp"

I min erfaring er det nesten mer kaptein modus som regjerer.. At enten så går skuta fremover, eller så går den under med kapteinen om bord

Anonymous poster hash: 73157...015

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...