Gå til innhold

Bitsafe, skatt. Chattejobb.


Klumpenn

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og "jobbe" med chat og får lønn på bitsafekontoen min. Lønnen kommer fra utlandet. "ser" skatteetaten dette? Får "de" på en eller annen måte informasjon når jeg overfører penger min kompisn sin norske bankonto, forså at han vippser meg? (bitsafe har alle data om meg)? Jeg vet at det er risiko for og bli tatt, men hva er sannsynligheten? Eller tar de større fisker? 
 

Endret av Klumpenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pengar som ikkje kjem inn i landet fordi pengane blir utbetalt frå utlandet til konto i utlandet vil ikkje skatteetaten vite om med mindre ein av bankane rapporterer om overføringa.

Mange land har kvitvaskingslover som betyr at det blir rapportert om mistenkelege overføringar mellom ulike land. Formålet med kvitvaskingslovene er fyrst og fremst å hindre kriminelle nettverk og terrororganisasjonar, ikkje nødvendigvis skatteunndraging.

Men så fort pengane kjem til Norge så blir transaksjonane fanga opp. Kor mistenkelege transaksjonane virker og sannsynlegheita for at skatteetaten undersøker nærmare kjem i praksis mykje ann på kor store beløp det er snakk om, kor hyppig/regelmessig betalingane skjer, og ikkje minst kor mykje som totalt sett blir overført.

Det vil nok være heilt innlysande at transaksjonane mellom deg og vennen din ikkje er vanlege utlegg mellom vennar når det er snakk om summar som ein normalt sett vil ha når det er snakk om lønn.

Kor sannsynleg det er at du blir tatt og straffa blir som å spørre kor langt er eit tau.

Lenke til kommentar

Risikoen å bli tatt et alltid der. Og når de tar deg så gjør de eksempel. Så forvent å betale dobbelt så mye skatt som du burde ha betalt om ikke mer, samt en del måneder i fengsel.

Så kort fortalt, gjør det skikkelig. Altså betal skatt 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...