Gå til innhold

Ferdig bygd maskin byttet GPU får ikke heve


Andzel

Anbefalte innlegg

Hei dere! 

Jeg har en pc som er ferdig bydt og ble kjøpt for 3 år siden. Satt i en 2080TI kort men det har jeg byttet til 3080TI fordi dette var en Acer Predator 9000. Dette er egentlig en maskin man kan utvidde sette inn flere harddisker med mer. Stor maskin! Bydt for fire GPU osv! 

Men nå har jeg hatt min maskin på service over 2 mnd! De har byttet CPU, motherboard, pluss andre ting men de venter enda på deler og jeg har sagt jeg vil heve kjøpet for å få kjøpt meg noe annet på grunn av at lang ventetid. Kan hende jeg må vente over 1-2 mnd til for å få delene! 

Så hva er egentlig lovverket her? Jeg har byttet skjermkortet og derfor vil de ikke heve kjøpet fordi er ikke det orginiale kortet som satt inni. Bedt de kan ta ut skjermkortet å sende meg det, evt kan jeg skaffe et 2080TI til dem å sende dem så de kan sette det inn. Evt heve kjøpet for maskinen pluss GPU men Acer vil evt ikke godta kreddit til butikken osv. 

De har også nevnt at selve butikken kan få den tilbake også sette inn uorginiale deler for å fikse det kjappere men da veit jeg ikke hva Acer sier til garanti på resten av maskinen, som jeg forsto det å bytte grafikkkortet på denne modellen skulle gå fint i følge garantien dems men problemer nå etterpå... Sitter litt i saksa.. 

Hva hadde dere evt gjort her? Skal si jeg skal aldri kjøpe ferdig bydt maskin igjen men fikk den utrolig billig ifra butikken så.. Litt kjedelig å vente 2 mnd til eventuelt å få maskinen tilbake.. :( 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig du har krav på en vare du kan bruke i ventetiden, men det får andre svare på. Såvidt jeg vet, kan selger kreve å forsøke å reparere varen, men det er jo åpenbart at du ikke kan sitte der uten PC i månedsvis.

Hvis maskinen er 3 år gammel, spørs det om det er noe garantitid igjen på den. Jeg tok et kjapt søk, og ACER synes å ha bare 1-2 år på sine stasjonære maskiner. Så, det er vel normal norsk reklamasjonsrett som gjelder i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...