Gå til innhold

Noen andre som ikke har fått 22H2 oppdateringen til Windows 11 i Windows Update enda?


Oly

Anbefalte innlegg

På 2 av de 4 PCene mine med Windows 11 så har jeg ikke fått tilbudet om å oppgradere til versjon 22H2 via Windows Update. Disse 2 PCene er identiske av innmat, dvs i3-12100F CPU, MicroATX hovedkort, GTX 1060 6gb, 16gb DDR4 ram og nvme SSD til Windows partisjonen.

Er det flere som ikke har fått tilbud om å oppgradere til 22H2 enda på sine PCer via Windows Update? Jeg leste at det kunne være en gradvis rollout av denne oppdateringen avhengig av maskinvaren på PCen, men mitt inntrykk er at de fleste har fått denne oppdateringen til nå.

Jeg har ingen drivermangler dvs driverproblemer i følge Device Manager i Windows 11. Jeg installerte alle driverne som var på driver CDen til hovedkortet (jeg har optisk drev på alle PCer).

Det skal være mulig å omgå dette ved å kjøre Windows Media Creation Tool og så lage en ISO fil for Windows 11 med 22H2 oppgraderingen integrert, men det er enklere om bare oppdateringen til Windows 11 22H2 dukker opp i Windows Update.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest litt om dette, men jeg synes bare at det er rart at Microsoft nekter å tilby meg 22H2 oppdateringen til Windows 11 gjennom Windows Update. Det er som om Windows Update har en bug som gjør at 2 av mine identiske hovedkort ikke er støttet, så jeg hadde et håp om at dette skulle løse seg selv uten at jeg måtte gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar
Oly skrev (14 timer siden):

Jeg installerte alle driverne som var på driver CDen til hovedkortet

Tipper at den softwaren/driverne er ‘utdatert’, i det minste en del hakk bak det nyeste man kan finne hos produsentene av de ulike delene (hovedkort, skjermkort, nettverkskort etc.). Er det samme versjon av BIOS på alle maskinene? Du kan sjekke med ‘System Information’ (= ‘MSINFO32.EXE’). Ville uansett ha oppdatert direkte fra produsent (av hovedkort, skjermkort etc.).

 

Oly skrev (9 timer siden):

Det er som om Windows Update har en bug som gjør at 2 av mine identiske hovedkort ikke er støttet

Identisk hardware trenger ikke tilsi identisk OS og programvare, drivere. Noe så enkelt som en installert skriver kan gjøre at man ikke får 22H2. Du kan bruke fremgangsmåten beskrevet i denne artikkelen for om mulig få en indikasjon på hva som gjør at de ikke får 22H2.

Lenke til kommentar
9 hours ago, NoBo said:

Identisk hardware trenger ikke tilsi identisk OS og programvare, drivere. Noe så enkelt som en installert skriver kan gjøre at man ikke får 22H2. Du kan bruke fremgangsmåten beskrevet i denne artikkelen for om mulig få en indikasjon på hva som gjør at de ikke får 22H2.

Akkurat denne guiden prøvde jeg i går, kom ingen opplysende informasjon utav log-filen som alt dette produserte. App & Browser Control var ikke å finne under Security seksjonen på disse 2 PCene, selv om dette vises på de 2 andre PCene som fikk 22H2 via Windows Update.

Jeg tok allerede å oppgraderte den ene av PCene med en Windows 22H2 iso nå, beholdt filer men ikke innstillinger, så her blir det litt konfigurering for å få alt oppe å gå igjen. Den andre PCen oppdaterte jeg alt av hovedkort drivere med Asus Armour Crate programvaren, så jeg fikk alt av nye drivere opp til nyeste versjon. Fremdeles ingen Windows 22H2 i Windows Update.

Det blir nok det å fikse 22H2 oppdateringen via Windows 11 22H2 iso fil på denne PCen også, ellers blir jeg nok stuck med 21H2 i all tid på denne PCen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...