Gå til innhold

3D Printer leveling


n11662

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Creality Ender 3 v2 som jeg ofte flytter fra lagring til der den kan printe pga plass (leilighet). Har noen her noen tips om "automatiske" bed leveler?  Har sett at mange anbefaler BL Touch men finner ingen i Norge som selger det og samtidig har en relativt god side med noen reviews. Noen som har noen tips til lignende produkter eller steder de selger det?

Ser jo at Creality selger dette selv men kan jeg slippe toll+postens blodkrav på 149kr så blir jeg glad.

Takker :)

 

Edit: Grunnen for at jeg ikke vil kjøpe fra Creality er at de tar visstnok 10,000 USD for shipping med 5 ekstra 0.4 mm nozzles...ehm? https://tinypic.host/i/image.YuQfB

Endret av n11662
la til opplysninger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du.

 

BL-touch typen er kjent for å være en av de beste. Har selv benyttet meg av denne.

De selges jo over disk her i Norge.  Sjekk ut denne

Men vær klar over at mye kommer an på hovedkortet ditt og hvilken versjon dette har, før en BL-touch vil fungere. Sjekk ut ditt hovedkort med versjons nr og om det du kjøper ville passe.

 

OG-ikke minst, "mange" tror at en AUTO bed leveling vil medføre til at du ikke lengre vil trenge å manuelt justere levelingen. Dette er feil. En BL-touch vil kun ta høyde for justeringer for ujevnheter i bed-arbeidsplaten. Så, basic justeringer må en gjøre uansett, men en BL-, det kan hjelpe, litt....

 

Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til en viss grad kan printeren bruke BL Touch målingene til å få de første lagene vannrette, men z-offset vil du måtte finne selv (gjør det etter bed leveling, ikke før). Når det er sagt så er BL Touch verdt sin egen vekt i gull. Sparer deg for så mye kjedelig arbeid (og jeg lar printene stå statisk uten flytting), og ikke sløs tid og energi på frykten for usle 149 kr i Postens fortollingsgebyr (og momsen du uansett skal betale). Få ut fingeren og ikke se deg tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan nå melde at jeg har fått ut fingern!


Siden creality skulle ha 10k USD i frakt valgte jeg å gå for Polyalkemi i Trondheim. Leste meg opp på BL touch og CR touch da de visstnok skulle være ca like like, men BL touch var utsolgt overalt så ende med CR touch. Bestilte i samme slengen en oppgradering av bed fjærene.

har aldri hørt om polyalkemi nettbutikken før så dette blir spennende
 

Takker for alle tilbakemeldinger og elsker at de er så rett fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...