Gå til innhold

Utvidet lagring på ps4 virker ikke


Anbefalte innlegg

Når jeg har formatert en harddisk med 1 terrabite til å være utvidet lagringsenhet på min playstation, hvorfor fortsetter playstation å påstå at det ikke er plass på den sånn at den feks nekter å oppdatere spill ei heller kan man laste ned noe nytt.

Hva gjør jeg? USB driven er oppdaget og tilsynelatende i bruk. Bare at den ikke brukes..

Jeg ble nødt til å slette noe medier på konsollen for å få plass til å oppdatere guttenes fortnite. Og jeg kan kun ha ett spill på den, for resten av plassen går til ungene. Og de har slettet mange spill for fortnite.

20230128_223550.jpg

20230128_223659.jpg

Endret av Rainbowdash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har gjort alt rett her, bare at du ikke har satt den nye disken til å være den nye ting skal lagres på.

Du kan gjøre det under opsjoner på siste skjermbildet ditt.

Du kan også flytte ting mellom diskene, noe som sikkert hjelper noe.

Har vært borti at PS4 trenger mye plass tidvis ved oppdateringer f.eks. Type dobbelt så mye som det som er nedlastet.

Lenke til kommentar
vidor skrev (3 timer siden):

Tror du har gjort alt rett her, bare at du ikke har satt den nye disken til å være den nye ting skal lagres på.

Du kan gjøre det under opsjoner på siste skjermbildet ditt.

Du kan også flytte ting mellom diskene, noe som sikkert hjelper noe.

Har vært borti at PS4 trenger mye plass tidvis ved oppdateringer f.eks. Type dobbelt så mye som det som er nedlastet.

Når jeg trykker på options så kommer det bare "installasjonssted for program" og det skjer ikke noe når jeg trykker på det. 

Jeg trykte på options før man trykker seg inn på lagringen og da var det mulig å formatere som utvidet lagringsenhet på nytt samt formater som exFAT? 

Jeg gikk inn på formater som utvidet lagringsområde igjen og da kom denne beskjeden opp (se bilde). Hva menes med det da? At ingenting blir lagret på den utvidede? Eller vil nye spill kunne plasseres der automatisk, også må de eksisterende spillene være på systemlagring? Jeg får prøve å flytte de over hvis jeg finner det ut. 

Takk for svar  :)

20230129_114553.jpg

Lenke til kommentar
vidor skrev (6 timer siden):

PS4 bruker ikke exFAT, så måten du har formattert disken på PS4 er riktig. Den hadde ikke kommet opp slik den gjør  hvis dette ikke var riktig.

Hvis du ser denne videoen blir vel ting litt klarere.

 

Se der ja nå fikk jeg til å flytte over. Takk for hjelpen. 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...