Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer i kombinasjon med Google(Android) og BankID


Anbefalte innlegg

Siden vi fikk ny BankID løsning på app har jeg hatt problemer med at denne muligheten ikke er tilgjengelig hos meg når jeg bruker min Android til å forsøke å betale med. Jeg kan ikke kjøpe apper, leie filmer eller betale igjennom google. Når jeg gjør det samme i nettleseren får jeg alternaltivet "BankID på app"

Edit:Dette gjelder kun på Google sine tjenester, Netflix osv kan jeg betale med på mobil. 

 

Og siden jeg bruker "BankID app" og ikke den gamle metoden "Bank ID på mobil" så får ikke jeg gjennomført betalinger. Er dette et kjent problem, eller bare hos meg?

 

Kjører forøverig Samsung Galaxy 20 FE

 

Tør noen å tippe hvor problemet ligger? Hos Android, Google, Sparebanken Sør, BankID, meg eller Putin?

319692776_507447534527525_64126674025432898_n.jpg

Endret av fajensen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fajensen skrev (11 timer siden):

Siden vi fikk ny BankID løsning på app har jeg hatt problemer med at denne muligheten ikke er tilgjengelig hos meg når jeg bruker min Android til å forsøke å betale med. Jeg kan ikke kjøpe apper, leie filmer eller betale igjennom android. Når jeg gjør det samme i nettleseren får jeg alternaltivet "BankID på app"

Siden du får valget om å bruke BankID-app fra nettleser, ser det ut til at denne er korrekt registrert i BankID. Er dette et problem du får kun fra én app (og i så fall: hvilken), eller gjelder det når du bestiller noe fra alle apper på Android (i så fall: hvilken mobil, hvilken OS-versjon)?

Lenke til kommentar
fajensen skrev (1 time siden):

Det gjelder kun igjennom Google sine løsninger. Alle andre tjenester virker problemfritt. Ser jeg skrev litt utydelig i første posten...men alt av Google er dette problemet. Google play, YouTube osv. 

Kommer du rundt dette hvis du legger inn et bank-/kredittkort i Google Pay, og velger å betale med Pay?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Snakket med banken min i dag. Trodde det skulle ende opp som en kasteball og de skylte på hverandre. Var vel det som skjedde på også, men Sparebanken Sør visste hva som var galt. Deres variant av BankID "dap2" eller noe virker ikke hos Google. Det er det samme for en håndfull banker. Og i følge de er det Google som bare ikke støtter det.

 

Trist for meg siden jeg ikke får brukt apper, trist for Google som ikke tjener penger og banken som ikke for kommisjonen sin.. 

Lenke til kommentar
fajensen skrev (2 timer siden):

Snakket med banken min i dag. Trodde det skulle ende opp som en kasteball og de skylte på hverandre. Var vel det som skjedde på også, men Sparebanken Sør visste hva som var galt. Deres variant av BankID "dap2" eller noe virker ikke hos Google. Det er det samme for en håndfull banker. Og i følge de er det Google som bare ikke støtter det.

 

Trist for meg siden jeg ikke får brukt apper, trist for Google som ikke tjener penger og banken som ikke for kommisjonen sin.. 

Og trist for nordmenn som blir skøvet over på ny løsning før den er klar. Hele denne bankid app greia er en stor fadese hvor de fjerner en fungerende løsning før den nye er klar/bedre enn den gamle.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
plankeby skrev (7 timer siden):

Dette er jo tragisk. Skulle kjøpe noe via Google Play nå. De godtar ikke bankID app som et alternativ!!

Overgangen til bankID app er en nedgradering av hvilke tjenester man kan bruke, kontra den gamle bank ID.

Det er helt katastrofe. Jeg gremmes over at jeg ikke kan bytte mobil leverandør nå siden jeg må utsette det lengst mulig å bli tvunget ned på en dårligere løsning.. Det er virkelig ikke der man skal være når man skal utvikle noe bedre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...