Gå til innhold

Ekom og varer og tjenester


pierce007

Anbefalte innlegg

Jeg har dekket jobbtelefon (jobb og privat).

Av dette skattes jeg 366,- måneden. 

 

Videre er det også mulig å få dekket spill, betaling av varer osv inntil 1.000,-. i året uten at det skal skattes. 

Vil det si at jeg får dekket telefon, i tillegg kan få dekket feks Spotify for inntil 1.000,-. i året? 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det er vel opp til arbeidsgivern hvor streng den er! Men jeg har også lest at inntil 1000kr ekstra på telefonregningen må aksepteres.

Altså ting du kjøper via telefon som parkering +++.

Tror ikke du kan slenge på en Spotifiregning om ikke den går via telefonregningen.

Ja de 366kr legges som "ekstraintekt" om jeg har forstått det riktig.   Har du f.eks 36% skatt koster deg det 234kr/mnd.

Og for 6-8 år siden ble også internet inkludert i EKOM-tjenester. (Før var det seperat) men nå kan du levere internetregningen din i samme slengen!!! Ettersom jeg ringer svært lite brukte jeg heller kontantkort i gamle dager, men nå tok jeg firmatelefon og slenger med ALTIBOKSregningen på 1100 kr. Vel, få bare refundert 5-600 kr men bedre en å sitte på hele regningen selv! 

 

Lenke til kommentar
ca119 skrev (2 timer siden):

Ja de 366kr legges som "ekstraintekt" om jeg har forstått det riktig.   Har du f.eks 36% skatt koster deg det 234kr/mnd.

Blir vel omvendt, 36% av 366 er 132

ca119 skrev (2 timer siden):

nå kan du levere internetregningen din i samme slengen!!!

Ja, så sant arbeidsgiver tillater det.

pierce007 skrev (På 9.1.2023 den 10.00):

Videre er det også mulig å få dekket spill, betaling av varer osv inntil 1.000,-. i året uten at det skal skattes. 

Ja, så sant det går over telefonregningen og arbeidsgiver tillater det.

 

Lenke til kommentar
ca119 skrev (På 22.2.2023 den 18.49):

Men jeg har også lest at inntil 1000kr ekstra på telefonregningen må aksepteres.

 

 

Skatteetaten godtar at man får dekket såkalte fellesfakturerte tjenester av arbeidsgiver for inntil 1000,- kr årlig uten at det utløser ekstra beskatning. Arbeidsgiver kan uansett kreve at man betaler alt ekstra selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...