Gå til innhold

Trukket dobbelt for en kansellert ordre, bare refundert en gang (Elkjøp)


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en case gående siden 20. Desember hvor jeg bestilte en klikk&hent ordre. Denne ble betalt med en gang, men så fant de ikke varen og ordren ble kansellert. Sekundet ordren ble kansellert så ble jeg trukket igjen. Alt dette har jeg bevis på og har sendt inn til dem. Jeg har fått tilbake et beløp, men mangler enda det siste fordi dem sier at de ikke finner transaksjonen... Nå svarer de ikke lengre meg..

Tips til hva jeg kan gjøre? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Per2019 skrev (5 minutter siden):

Hei.

Har en case gående siden 20. Desember hvor jeg bestilte en klikk&hent ordre. Denne ble betalt med en gang, men så fant de ikke varen og ordren ble kansellert. Sekundet ordren ble kansellert så ble jeg trukket igjen. Alt dette har jeg bevis på og har sendt inn til dem. Jeg har fått tilbake et beløp, men mangler enda det siste fordi dem sier at de ikke finner transaksjonen... Nå svarer de ikke lengre meg..

Tips til hva jeg kan gjøre? 

Ta ut bankutskrift/dokumentasjon, send e-post vent en uke. 

Lenke til kommentar
Per2019 skrev (1 minutt siden):

Dette ble sendt 29.12, så svarte dem at de ikke fant transaksjonen på mandag.. 

Og du er 100% sikker på at du har blitt trukket to ganger, at du f.eks ikke bare har fått beløpet låst/reservert av banken/kredittkortselskapet.

I og med at du sendte mail 29.12.2022 så går jeg utifra at du ikke brukte bankutskriften fra slutten av måneden til å dokumenter dobbeltbetalingen, kommer dobbeltbetalingen fram av bankutskriften/kredittkortregningen som du får på slutten av måneden?
 

Hvis betalingen fremkommer dobbelt på kredittkortregningen du har fått når måneden er over så skriver du dette til elkjøp

Lenke til kommentar
HW1 skrev (1 minutt siden):

Og du er 100% sikker på at du har blitt trukket to ganger, at du f.eks ikke bare har fått beløpet låst/reservert av banken/kredittkortselskapet.

I og med at du sendte mail 29.12.2022 så går jeg utifra at du ikke brukte bankutskriften fra slutten av måneden til å dokumenter dobbeltbetalingen, kommer dobbeltbetalingen fram av bankutskriften/kredittkortregningen som du får på slutten av måneden?
 

Hvis betalingen fremkommer dobbelt på kredittkortregningen du har fått når måneden er over så skriver du dette til elkjøp

100% ja. Banken jeg bruker så kan du hente kontoutskrift når som helst så var den jeg brukte. Helt likt nå uansett. Har også fått dette bekreftet på mail av banken, at jeg faktisk har blitt trukket dobbelt. Veldig lett å se dette på kontoen også, med at det var et greit stort beløp. Sendt alt sammen en gang til nå, hva hvis de bare fortsette å sier det samme? Ganske håpløst at de ikke klarer å finne disse to transaksjonen i systemet deres. Burde ikke være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Per2019 skrev (56 minutter siden):

100% ja. Banken jeg bruker så kan du hente kontoutskrift når som helst så var den jeg brukte. Helt likt nå uansett. Har også fått dette bekreftet på mail av banken, at jeg faktisk har blitt trukket dobbelt. Veldig lett å se dette på kontoen også, med at det var et greit stort beløp. Sendt alt sammen en gang til nå, hva hvis de bare fortsette å sier det samme? Ganske håpløst at de ikke klarer å finne disse to transaksjonen i systemet deres. Burde ikke være så vanskelig.

Betalte du med et debittkort?
Eller et ekte kredittkort?

Om du brukte et ekte kredittkort som man alltid burde på nett er det bare å logge inn og klage på translaksjonen.
Da slettes/returneres translasjonen som regel i løpet av timer.

Bare send inn det du har at samtale med elkjøp med klagen til visa/mastercard.
Kjenner flere som har måtte gjøre dette og alle hadde fått kreditert av mastercard i løpet av timer.

Lenke til kommentar
Eskove skrev (20 timer siden):

Betalte du med et debittkort?
Eller et ekte kredittkort?

Om du brukte et ekte kredittkort som man alltid burde på nett er det bare å logge inn og klage på translaksjonen.
Da slettes/returneres translasjonen som regel i løpet av timer.

Bare send inn det du har at samtale med elkjøp med klagen til visa/mastercard.
Kjenner flere som har måtte gjøre dette og alle hadde fått kreditert av mastercard i løpet av timer.

Brukte debittkort. Tenkte at Elkjøp og andre store norske nettbutikker klarer å løse ting, men det er jo ikke casen. Heretter blir det nok kreditt på alt fordi dette er bare tull. Uansett det som har skjedd har skjedd, nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få pengene mine tilbake. 

Lenke til kommentar
Per2019 skrev (2 timer siden):

Brukte debittkort. 

 

Per2019 skrev (2 timer siden):

Uansett det som har skjedd har skjedd, nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få pengene mine tilbake. 

Da har du kanskje lært, men betalte du med visa-delen eller bankaxept-delen av kortet?
For er det Visa-delen du brukte kan du gå til banken og klage, så må banken prøve å fikse det. (Men er ikke sikkert banken klarer det)
Ellers må du rett å slett enten:

  • Mase på elkjøp til dem gir seg (all kontakt fra nå av burde være skriftlig slik at du kan dokumentere, ringer du dem må du installere en app som kan ta opp samtalen, for nå er dokumentasjon alfa og omega)
  • finne et inkassoselskap som er villig til å ta saken
  • bruke advokatforsikringen du har om du er organisert gjennom et LO-forbund med HELP-avtale
  • kontakte TV2-Hjelper deg

Personlig hadde jeg gått rett til advokatforsikringa.
Du må heller ikke glemme at du skal ha renter etter purre-reglene. Tror det er 8% renter det er snakk om nå.
(blir veldig vanskelig å få dem til å betale rentene om du ikke bruker advokat eller et inkasso-selskap siden elkjøp har ansatt masse advokater for å hindre dem i at kundene får det dem har krav på)

Per2019 skrev (2 timer siden):

Tenkte at Elkjøp og andre store norske nettbutikker klarer å løse ting, men det er jo ikke casen.

Andre norske nettbutikker fikser slike ting på 2 virkedager, men ikke Elkjøp.
Har du ikke lest alle de hundre nyhetssakene eller flere 1000 kommentarene rundt om kring om hvor elendig Elkjøp er på kundeservice, og hvordan dem behandler sine ansatte.
Dem la jo ned en hel avdeling bare for at de ansatte fikk tariffavtale.

Personlig har jeg lest om så mange som får problemer med "seriøse" store bedrifter at jeg konsekvent bruker kredittkort der jeg kan.
Ikke bare får jeg bonuser av selskapene som har gitt meg kortene men jeg får også den økte sikkerheten om man får problemer.
Kjenner som sagt folk som har erfaring med firmaer som ikke svarer.
Han siste brukte 3 dager på å få kontakt med firmaet som trakk feil uten svar.
MasterCard brukte 2 timer fra han klaget til pengene var tilbakeført.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...