Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Knirk i gulv etter vannskade


Anbefalte innlegg

Vi hadde en vannskade på kjøkkenet i september. Nytt gulv ble lagt inntil gammelt på størsteparten av kjøkkenet. (hadde byttet hele gulvet for ikke så lenge siden så det var mulig her). 

Det var knirk i gulv fra dag 1. Spurte leverandøren av gulvet (Alloc) som mente det kunne gå seg til men om det ikke var borte ila en måneds tid burde vi kontakte de som la gulvet. 

Nå er det fremdeles like ille 3 mnd etterpå. Tror ikke det går seg til. 

Snakket med de som la gulvet (som ble rekvirert av forsikringsselskapet) idag og de visste ikke hva de evt kunne gjøre. Hørtes ikke ut som de ville ta noe ansvar her. Hva gjør vi? 

Er det ikke sannsynlig at det er en følgeskade fra lekkasjen? Var vann på gulvet over store deler av kjøkkenet. 

Er bjelker og spon under gulvet. 

Har byttet dette gulvet 2 ganger tidligere og har aldri opplevd knirk før siste lekkasje. (hadde dessverre også en vannlekkasje for 1,5 år siden men da var lekkasjen begrensa til en liten del av kjøkkenet, en annen del enn nå, men de måtte bytte hele gulvet i første etasje grunnet at vi hadde en eldre parkett) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært store problemer med berry alloc. Jeg har berry alloc grand avenue rodeo drive med knirk i hver kortskjøt. Dette oppstod rett etter gulv ble lagt. En rep. for berry har vært å sett på det. Fikk beskjed om og vente til etter vinteren for å se om det går seg til, men tviler siden det bare blir værre med tiden. Flere jeg kjenner sliter med akkurat samme problem. Er også noen forum på nett der utrolig mange opplever det samme med berry alloc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Anders11 skrev (9 minutter siden):

Det har vært store problemer med berry alloc. Jeg har berry alloc grand avenue rodeo drive med knirk i hver kortskjøt. Dette oppstod rett etter gulv ble lagt. En rep. for berry har vært å sett på det. Fikk beskjed om og vente til etter vinteren for å se om det går seg til, men tviler siden det bare blir værre med tiden. Flere jeg kjenner sliter med akkurat samme problem. Er også noen forum på nett der utrolig mange opplever det samme med berry alloc

Vi hadde eksakt det samme gulvet før dette, men da uten knirk. 

Lenke til kommentar

Les kommentaren under artikkelen her.

https://byggmesteren.as/2018/09/21/laminatet-krymper-for-mye/

 

Kjenner også flere som er plaget med grand avenue. Dette må jo ødelegge hele rykte til berryalloc. Skjønner ikke at de ikke tar det av markedet. Har 2 bekjente som nylig bygget hus å la dette gulvet. Ene må rive det opp nå. Eller entreprenøren.

Endret av Labelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Labelle skrev (7 timer siden):

Les kommentaren under artikkelen her.

https://byggmesteren.as/2018/09/21/laminatet-krymper-for-mye/

 

Kjenner også flere som er plaget med grand avenue. Dette må jo ødelegge hele rykte til berryalloc. Skjønner ikke at de tar det av markedet. Har 2 bekjente som nylig bygget hus å la dette gulvet. Ene må rive det opp nå. Eller entreprenøren.

Ok. Men det som er rart er at før de bytta gulvet nå hadde vi nøyaktig det samme gulvet det men det knirka aldri 

Lenke til kommentar
fleur skrev (16 timer siden):

Ok. Men det som er rart er at før de bytta gulvet nå hadde vi nøyaktig det samme gulvet det men det knirka aldri 

Når de tok opp gulvet sist pga vannlekkasje. Hvor lenge fikk sponplatene tørke før nytt gulv kom på plass? Om sponplatene i det hele tatt ble våte?

Hvilken type undergulv har du av sponplater? Er det grønnskjær i de (vannfaste)?

Er det kun knirk 1-2 plasser? Det kan være andre grunner også som at gulvbordskjøtene er montert litt andre steder iforhold til forrige montering slik skjøten ligger noen steder hvor det større ugjevnhet.

 

jeg fikk også knirk etter gulvmontering 2 steder. Irriterte meg noe ekstremt over det først. Ble for mye Arbeid å gjøre noe med det da det ikke er på noen enkle steder. Itillegg må varmefolie fjernes og peis/pipe må demonteres hvis jeg vil gjøre noe med det. Noen ting må man bare leve med. Nå har jeg små barn som springer rundt å hyler istedenfor 🙂

Endret av Labelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...