Gå til innhold

Kan man ikke bare ha "Betroelsen" som hals smykke, så kan hijab uniform debatten bli løst slikt


Anbefalte innlegg

Synes uansett hele greia med hva folk skal kle seg i er dumt. Hater fundamentalister autokrater av den grunn, men jeg synes også man ikke skal gå i den retningen at det skal være ulovlig å kle seg som man vil heller enten om det er religiøst plagg eller ei.

Men uniform er vel kanskje de unntakene der du må gå kledd i noe som er standard.

Men hvis religiøse symboler er grunnen, kan man bare ikke ha noe slikt som smykke rundt halsen så er det løst?. Fordi kors smykke rundt halsen ødelegger ikke uniformen akkurat fordi det er skjult. Men hva er din mening?

Noe slikt tenker jeg som halskjede. Problem løst-

Shahada - Wikipedia

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man bor i et land uten sharia lov kan man kaste hele hijaben og gå uten, er man i land med sharia lov derimot blir man vel straffet med både det ene og andre lemmet blir kappet av.

 

Hvis du tror disse menneskene kan overbevises så lett med ditt lille halskjede er jeg redd du blir skuffet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (4 timer siden):

En medaljong dekker ikke kvinnens hår.

Riktig. Saken er jo religiøst press fra noen syke menn i moderne tid, som står for alt annet enn verdier vi er opptatt av i Europa, og andre deler av verden. 

Noen kvinner bærer den nok frivillig, men det er jo bare, et sosialt press på å bære den i Norge, da ingen pisker deg for å ikke dekke alt hår. Menn i Norge blir heller ikke overkåte av å se kvinners hår. 

Dette er etter det jeg forstår skapt av oss selv nå i moderne tid. 

En interessant kronikk:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Ll5vp4/det-er-forskjell-paa-hijab-og-skaut-unge-muslimer-boer-sette-seg-inn-i-historien

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...