Gå til innhold

Problemer med Mesh og TV


Reipar

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har fibernett-inntak og hjemmesentral fra Homenet (Platinum) i 1.etasje for TV og internett. Har kjøpt Mesh-nettverk fra Deco. Hoved-Decoen står her.
Har kabel til kjelleren, en liten router her og utgang til TV og ny Mesh-Deco der. Problemet mitt er at jeg ikke får både TV og Deco`en til å fungere samtidig. For å få TV må jeg bruke TV/dekoder-utgangen på hjemmesentralen og da oppfatter ikke Decoen at den er koblet til via nettverkskabel og bruker WiFi for å koble til hoved-decoen, med ræva signal som resultat (Betonggulv).

Finnes det noen måte å koble dette om på slik at det fungerer uten å strekke en ny kabel ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 hours ago, Reipar said:

Hei! 

Har fibernett-inntak og hjemmesentral fra Homenet (Platinum) i 1.etasje for TV og internett. Har kjøpt Mesh-nettverk fra Deco. Hoved-Decoen står her.
Har kabel til kjelleren, en liten router her og utgang til TV og ny Mesh-Deco der. Problemet mitt er at jeg ikke får både TV og Deco`en til å fungere samtidig. For å få TV må jeg bruke TV/dekoder-utgangen på hjemmesentralen og da oppfatter ikke Decoen at den er koblet til via nettverkskabel og bruker WiFi for å koble til hoved-decoen, med ræva signal som resultat (Betonggulv).

Finnes det noen måte å koble dette om på slik at det fungerer uten å strekke en ny kabel ned?

Jeg har Altibox og Deco M9+ mesh. Jeg har satt hjemmesentralen i bromodus og bruker TP-link Deco som ruter. Hos Altibox har du da en utgang fra "hjemmesentralen" til TV-dekoderen, mens Decoen bruker en annen utgang og håndterer internett. Vet ikke hvordan dette fungerer hos Homenet, men dette er jo et vanlig scenario så det er vel spørsmål om å lese litt dokumentasjon fra Homenet vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...