Gå til innhold

God idé med minilager på småbruk?


RudolfN

Anbefalte innlegg

Vi har et lite småbruk, og driften er mer som en hobby. Vi planlegger å rive en gammel låve for å sette opp en ny bygning i samme størrelse. Bygningen skal romme et verksted og lager. Kostanded på bygget blir ca. 1.5 millioner (bygget er lite, grunnflate 90 m2). Vi er avhengig av ekstra inntekt for å finansiere lånet, og lurer litt på å leie ut minilager i det nye bygget. Vi bor 30 min sør for Oslo, i nærhet av E6. 

Bygget får to etasjer, vi kommer selv til å benytte den ene halvparten, med verksted i første etasje og lager i andre etasje. Den andre delen kunne vi ha bygget enkle uisolerte rom på 9-12 m2, kanskje 5 rom totalt. Rom som vi kan leie ut som minilager. Pris ca. 1000 kr per mnd. 

Er dette en god idé?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RudolfN skrev (9 minutter siden):

Vi har et lite småbruk, og driften er mer som en hobby. Vi planlegger å rive en gammel låve for å sette opp en ny bygning i samme størrelse. Bygningen skal romme et verksted og lager. Kostanded på bygget blir ca. 1.5 millioner (bygget er lite, grunnflate 90 m2). Vi er avhengig av ekstra inntekt for å finansiere lånet, og lurer litt på å leie ut minilager i det nye bygget. Vi bor 30 min sør for Oslo, i nærhet av E6. 

Bygget får to etasjer, vi kommer selv til å benytte den ene halvparten, med verksted i første etasje og lager i andre etasje. Den andre delen kunne vi ha bygget enkle uisolerte rom på 9-12 m2, kanskje 5 rom totalt. Rom som vi kan leie ut som minilager. Pris ca. 1000 kr per mnd. 

Er dette en god idé?

 

Gidder du virkelig såpass mye styr og administrasjon for totalt 5000 kr i måneden før skatt? 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (2 minutter siden):

Mye styr for lite penger. 

Hadde jeg hatt et lite småbruk hadde jeg laget en campingplass eller to - med tilgang til strøm og dass. Du kan fint få 300 kr,- natten pr bil for det, og vel så det. Det krever ganske lite arbeid også. Må bare fylle på med dasspapir og passe på at folk oppfører seg. Hehe.

Har vært inne på den tanken også, riktignok minihus på hjul til utleie til studenter, med tilgang til strøm, bad med do og vaskemaskin. Men det er et LNF område og det setter en stopper for det hele tror jeg. 

Lenke til kommentar
RudolfN skrev (9 minutter siden):

Har vært inne på den tanken også, riktignok minihus på hjul til utleie til studenter, med tilgang til strøm, bad med do og vaskemaskin. Men det er et LNF område og det setter en stopper for det hele tror jeg. 

Hva med type "bed'n'breakfast" på selve bruket? 😜 Sette opp en køyeseng eller to på låven og kun leie ut på sommerhalvåret. Man kan selvfølgelig rote seg borti byråkratisk krøll med det meste. Men jeg skulle tro at det er innafor LNF.

Mange måter man kan få ekstra inntekt på. Spesielt om man har en gårdseiendom. Bare fantasien setter grenser egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest 01cec...ce6
Milhouse85 skrev (På 21.10.2022 den 18.33):

Hva med type "bed'n'breakfast" på selve bruket? 😜 Sette opp en køyeseng eller to på låven og kun leie ut på sommerhalvåret. Man kan selvfølgelig rote seg borti byråkratisk krøll med det meste. Men jeg skulle tro at det er innafor LNF.

Mange måter man kan få ekstra inntekt på. Spesielt om man har en gårdseiendom. Bare fantasien setter grenser egentlig.

Ja, det kan også være veldig gunstig i forhold til beliggenhet. Men jeg tror låven på omreguleres, det er i dag regulert som "Hus for dyr/landbruk, lager/silo".

Anonymous poster hash: 01cec...ce6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...