Gå til innhold

Fixed: Counter-Strike virker


Anbefalte innlegg

Har endelig fått til Counter-Strike med Wine :)

 

Problemet er at når jeg starter å spille funker ikke tastaturet... Det funker i menyene i spillet og andre programmer som jeg kjører Wine på... Men akkurat når jeg skal spille funker det ikke. Noen som har aning hva som må gjøres? Får BTW denne meldingen i Wine console:

 

fixme:keyboard:X11DRV_KEYBOARD_DetectLayout Your keyboard layout was not found!

Using closest match instead (Danish keyboard layout) for scancode mapping.

Please define your layout in dlls/x11drv/keyboard.c and submit them

to us for inclusion into future Wine releases.

See the Wine User Guide, chapter "Keyboard" for more information.

 

Vet ikke om dette skal ha noe å si siden tastaturet funker i alle andre Wine apps.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den finst ikke der :) Dessuten, hvorfor skulle tastaturet ikke funke i selve spillet når det funker i menyen?

Fordi counter-strike "bytter" på en måte tastatur. Når spillet begynner blir det satt til engelsk tastatur. Så du må vel prøve og sette det til engelsk tastatur og se hva som skjer..

Lenke til kommentar
Den finst ikke der :) Dessuten, hvorfor skulle tastaturet ikke funke i selve spillet når det funker i menyen?

Fordi counter-strike "bytter" på en måte tastatur. Når spillet begynner blir det satt til engelsk tastatur. Så du må vel prøve og sette det til engelsk tastatur og se hva som skjer..

Ah tusen takk! Funket naa. Har engelsk naa som du ser :)

 

Skal ordne et script som fikser engelsk naar CS starter eller.no.

 

Da mangler bare lyden, som ikke funker... Noen tips?

Lenke til kommentar

Hvilken distro kjører du? Hvordan la du det inn? Forsøkt flere ganger, men aldri fått det til å virke (nermeste jeg kom var at installeren mekket det, var forsåvidt det eneste windows-proget jeg fikk til å kjøre + menyen til CS).

 

Veldig lyst til å frigjøre den 5 GB XP partisjonen. VELDIG

Lenke til kommentar

Først la jeg inn Wine og wineconfig og installerte Half-Life, updates og CS 1.5. Fiksa litt på feilmeldingene som kom i Wine, lett å forstå. Counter-Strike funka da i Wine, men uten lyd. Lasta så ned WineX og det funket med en gang (0 konfigurering).

 

Altså Installasjon > Wine og Spill > WineX.

 

Jeg har ATi drivere, og jeg måtte kjøre fglrxconfig og velge 2 en plass der den kunne fikse bug'en med at alt ble svart med Wine.

 

1) install a recent version of wine

get a binary that matches your linux distro from:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=6241

 

to install wine you have to be root, for the rest you should be a regular user

 

2) get the wineconfig package from:

http://prdownloads.sourceforge.net/winecfg...ar.bz2?download

 

bunzip2 and untar the package

remove the ".wine" dir in your homedir(if it exists)

move the "dotwine" dir to ".wine" in your homedir

eg:

rm -rf /home/user/.wine

mv /home/user/dotwine /home/user/.wine

Lenke til kommentar
Så du spiller Cs 1.5.. Trodde faktisk du hadde fått til steam og hele pakka nå :p

Heh det tør jeg ikke prøve på...

Mener at P@rm@nn har fått til steam og cs 1.6 :)

Ikke vet jeg hvordan, men skal linke han til tråden senere så kan ha sikkert gi dere noe tips.

 

objorkum: hvordan fikk du til ati driverene i suse 9.0?

får det absolutt ikke til, har komt så langt at fglrx kjøres, men agpgart som i følge en guide også skal kjøres gjør ikke.

Har du noen tips om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Så du spiller Cs 1.5.. Trodde faktisk du hadde fått til steam og hele pakka nå :p

Heh det tør jeg ikke prøve på...

Mener at P@rm@nn har fått til steam og cs 1.6 :)

Ikke vet jeg hvordan, men skal linke han til tråden senere så kan ha sikkert gi dere noe tips.

 

objorkum: hvordan fikk du til ati driverene i suse 9.0?

får det absolutt ikke til, har komt så langt at fglrx kjøres, men agpgart som i følge en guide også skal kjøres gjør ikke.

Har du noen tips om hva som er galt?

AGP Gart kjører ikke her heller. Det gjør ikke noe. Hele poenget hos meg var at jeg må logge inn, ut og inn igjen før driverne virker. Les guiden min på SuSE 9.0 installasjonsguide i forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...