Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 1.8TQ styling-forslag?


sjursen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TS Racing er jo noen det går an å snakke med om både styling og trim, de er dessuten MYE billigere enn Dahlback (firmaet ble omtrent startet i protest mot Dahlbacks priser), og har levert en del fete biler rundt om..

 

Men når det gjelder styling, er jo RS4 front med cup leppe (eller vinge som noen liker å si) ett godt alternativ, og koster rundt 15000kr uten lakking, komplett med gitter foran og grøftelys. Ett pent Hekkskjørt og sideskjørter hører vel også med synes jeg.

 

Når det gjelder felger, så er vel 19" det som gjør seg desidert best på den bilen, men 18" er jo greit det og.. Merke og utforming på felgene er jo smak og behag, men selv er jeg tilhenger av 5eika felger :D

 

Når det gjelder trimming, så får du jo BSR Steg 3 chip, som skal gi 214hk med orginal turbo og orginal intercooler.

 

Kontakt info til TS racing finner du på www.tsracing.no .

 

Magnus

Lenke til kommentar
Når det gjelder trimming, så får du jo BSR Steg 3 chip, som skal gi 214hk med orginal turbo og orginal intercooler.

Den orginale turboen klarer ikke å gi mer en 190 hester :green:

Merkelig jeg har en kamerat med VW Bora 1.8T, som er bremsa til 214hk med orginal turbo. Og dahlback påstår å kunne ta ut 220hk med orginal turbo, dog med litt optimert intercooler løsning. Er mulig at det nå til, MEN orginal turboen spyr fortsatt ut over 200hk. Så det. :thumbs:

 

Magnus

Lenke til kommentar
Merkelig jeg har en kamerat med VW Bora 1.8T, som er bremsa til 214hk med orginal turbo. Og dahlback påstår å kunne ta ut 220hk med orginal turbo, dog med litt optimert intercooler løsning. Er mulig at det nå til, MEN orginal turboen spyr fortsatt ut over 200hk. Så det. :thumbs:

 

Magnus

En på forumet viste oss engang et "flow skjema" hvor det stod bevist at man ikke kan ta ut mer enn 190 hester med den 1.8T saken, altså, da tenker jeg på den som har 150 hester orginalt.

 

Kan godt hende at den klarer med da, men det vil kanskje variere fra bil til bil også. Bare se på Saab f.eks, der kan det godt hende du får mer hester enn det det er oppgitt. (150 hester så er det egentlig 170 osv :) )

Lenke til kommentar
Denne var også fin. Noen som kjenner igjen hvilket sett dette er?:

a4_039.jpg

 

Felger? Må jo stå i stil til stylingen.

 

Hva med trimming? Tenker på chiptrimming og effektanlegg samt bytte luftfilter. Mange deler og mange muligheter. Hva er bra og hva er dårlig? Merke etc?

 

Hva med senking? Hvor mye og hvilket merke?

er ikke sikker, men er det ikke en RS4 front spoiler?

Lenke til kommentar

hva med kun og spare penga, for så å kjøpe en skikkelig sprek og fet bil siden.. istedet for å " bygge " ut en ganske allminnelig bil.. hadde jo vært bedre og klina til med en S4 istedet med engang.. men det er klart det koster noen kroner mer.. men så ser det ikke så falskt og shell rånete ut heller.. fast and the furiost ånden har jo tatt helt overhånd om dagen på forumet.. gjør som dere vil, så lenge dere er fornøyd, er vel det, det alle viktigste :thumbs:

Endret av implex
Lenke til kommentar
hva med kun og spare penga, for så å kjøpe en skikkelig sprek og fet bil siden.. istedet for å " bygge " ut en ganske allminnelig bil.. hadde jo vært bedre og klina til med en S4 istedet med engang.. men det er klart det koster noen kroner mer.. men så ser det ikke så falskt og shell rånete ut heller.. fast and the furiost ånden har jo tatt helt overhånd om dagen på forumet..  gjør som dere vil, så lenge dere er fornøyd, er vel det, det alle viktigste :thumbs:

Er jo forskjell på å gi en bil ett ansiktsløft og ett eget preg, og å overstyle den som en del av Fast and The Furious bilene er. Dessuten er det noe som heter forsikring i norge, som er MEGET Ukoselig på biler som heter noe med S/RS/GT/GTI og som har stor motor.. OG 200+ med hk fungerer helt greit i en "familie-racer". - Og det er mulig å hente ut MYE mer uten å bli flådd egentlig.. Lurer på om det er litt over 100k TS skal ha for å hente ut 300hk av 1.8T f.eks, og da har den en god del mer hk pr kg enn f.eks S4. Og når man gjør slike jobber, så -MÅ- man ikke fortelle forsikringa om alt ;)

 

Dessuten ser ikke S4 så spesiell ut. (ja, jeg har sett den på nærhold, tatt på den, kjørt den osv)

 

De pengene man spytter i trim og styling spiser kanskje opp pris forskjellen ja, men man har en bil som ser bedre ut, og faktisk kan gå bedre :D og en vesentlig billigere forsikring.

 

Men men.. hver sin mening om saken..

 

Magnus

 

edit: liten trykkleif her og der. Kan godt hende noen er der fortsatt men :p

Endret av RaZoR_
Lenke til kommentar
hva med kun og spare penga, for så å kjøpe en skikkelig sprek og fet bil siden.

Gøy med å bygge bil, lage sitt eget lille særpreg og å øke effekten. A4 er et bra utgangspunkt til noen små forbedringer som ikke koster all verden. Sikter ikke på å få noen Fast&Furious replica :)

Endret av sjursen
Lenke til kommentar
hva med kun og spare penga, for så å kjøpe en skikkelig sprek og fet bil siden.

Gøy med å bygge bil, lage sitt eget lille særpreg og å øke effekten. A4 er et bra utgangspunkt til noen små forbedringer som ikke koster all verden. Sikter ikke på å få noen Fast&Furious replica :)

å lage sitt eget særpreg på bilen er moro det! Dessuten kan man få noe som ikke alle andre har! :D - Uten at det trenger å være noe ekstremt noe..

 

Magnus

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg syns den nederste var finest.

men ville nok tatt på noen fine felger front spiler og de tingene..

ikke noe stor spoiler bak.

det ser bare dfumt ut på en a4.

men litt soting av vinduene og en fet potte blir det en bra bil!

Fy flate så mye bull du skriver.. :no:

Hva er det som er så Bull med det? kan ikke fyren få lov til å se hva han selv har lyst til? n00b

Det jeg mener er at denne fyren heller burde holde munn hvis han ikke har noe peiling på det han mener... :thumbup: "men ville nok tatt på noen fine felger front spiler og de tingene..

ikke noe stor spoiler bak.

det ser bare dfumt ut på en a4.

men litt soting av vinduene og en fet potte blir det en bra bil! "

 

Dette henviser jo bare til hvor lite fyren faktisk kan..."sett på noen fete felger og en fet spoiler" Synes heller han burde lære seg litt først,mener at dette høres barnslig ut...Vet jo at dette er et forum hvor man kan si sine meninger,men dette blir bare litt for drøyt. Når man ikke kan noe om tema, kan man heller lese tråden istedenfor å kommentere med innlegg som viser hvor lite man faktisk kan...Det er jo greit at han kommenterer og sier hvilken bil han synes er finest. Det er ikke det,men jeg vet litt om biler selv og flirer bare når jeg leser noen av innleggene hans om bil på dette forumet :roll:

 

Sorry,men hvis du Chosebakken er virkelig interessert i bil; gjør som meg! les på

- Bilforumet.net

- TS-OGN (Toyota Sportsbil-forum)

- Autofil (Mange n00b's her :p )

 

Finnes flere forum,men det er helst her jeg henger.. :w00t:

Endret av Nismoo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...