Jump to content
Morromann

YouTube nede-hackerangrep?

Recommended Posts

Om jeg går inn på YT får jeg beskjed om at jeg ikke er koblet til Internet. Samtidig kommer det beskjeder i et sett fra Malwarbytes om at den ene og andre nettadressen er blokkert. Er det flere som opplever at nettsteder er nede. Gjelder også google. Massivt hackerangrep på gang?

"Nettsted blokkert på grunn av skadelig programvare" popper opp fra malwarbytes. Gjelder både google og YouTube. Hva i all verden er det som skjer? YT er oppe på telefonen.

Edited by Morromann

Uderzo skrev (2 minutter siden):

Fremstår som "false positives" fra Malwarebytes. Ingen problemer her.

Men hva er det egentlig? Jeg har veldig lite greie på det. Og hvordan skal jeg få løst problemet?

Det betyr at Malwarebytes trolig feilaktig hevder at noe er skadelig når det ikke er tilfelle. En annen forklaring er at du kan ha malware på maskinen din som lager problemer. Det er ingenting som tyder på at det er snakk om et hackerangrep på Google per nå.

Flyttet tråden da det etter alt å dømme ikke er noe som hører hjemme under "politikk".

Edited by Uderzo
  • Like 2

Uderzo skrev (5 minutter siden):

Det betyr at Malwarebytes trolig feilaktig hevder at noe er skadelig når det ikke er tilfelle. En annen forklaring er at du kan ha malware på maskinen din som lager problemer. Det er ingenting som tyder på at det er snakk om et hackerangrep på Google per nå.

Det ser ut til at google og YT er oppe igjen nå. Men det kom massevis av meldinger, muligens 40 det siste kvarteret om at den ene og andre google-tilknyttede adressen samt YT var blokkert. Takk skal du ha uansett.

Beklager feilposting. Var i Oppslagatavelen tror jeg. Var litt stresset.

Edited by Morromann

Dette tyder på at problemet er Malwarebytes, kanskje de er blitt hacket ;) 

Du er ikke alene om å ha problemer.

• Like 1

Uderzo skrev (Akkurat nå):

Oi. Bør jeg kanskje slette programvaren?

Uderzo skrev (8 minutter siden):

Jah, jeg fant ut at det er hos Malwarebytes problemet lå. Oki, det er jo kjedelig da, hvis det stemmer. 😳 Det antivirus programmet har jo blidt godt likt av veldig mange. Og jah, godt spørsmål @Morromann.

Edited by TheDarkSycamore - SCM
  • Like 1

Morromann skrev (7 minutter siden):

Oi. Bør jeg kanskje slette programvaren?

Nei, hvis den hindrer deg i å bruke PC-en på normalt vis så kan du midlertidig deaktivere den vil jeg tro.
Det er nok noe hos Malwarebytes som har gått galt når de blokkerer Google servere. De jobber nok på spreng for å fikse opp i det.
Så dette vil nok snart bli fikset.

Edited by Uderzo
  • Like 1