Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tidsbestemt leieforhold på 1 år og oppsigelse


Dapp47

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et hus som er utleid, og dette ble utleid med en tidsbestemt kontrakt på 1 år grunnet leietakerenes årsstudium på stedet. Leietakerene skal nå slutte på skolen før forventet og ønsker å si opp kontrakten. 

Slik jeg leser det er ikke denne tidsbesteme kontrakten gyldig da den er på under 3 år, og jeg ikke hadde noen saklig grunn som salg eller lignende for at den skulle bli tidsbestemt. Kontrakt blir derfor tidsubestemt og de har 3 mnder oppsigelsestid. Hvis leieforholdet startet den 5 Januar og de sier opp den 8ende Mars, forstår jeg det riktig at siste dag i leieforholdet er 5 mai? (5 mars om de hadde sagt opp 3 dager tidligere?) Ønsker å gjøre alt så riktig som mulig, og tar selvfølgelig lærdom av feilen som ble gjort her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Llandari said:

Da må det være spesifisert i kontrakt. Som Zepticon siterer over er det hele kalendermåneder som gjelder som utgangspunkt.

Leieforholdet er i kontrakten spesifisert som tidsbestemt med oppstart og avsluttningsdato den 5. Husleie betales også den 5. Blir det da fortsatt som Zepticon siterer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...