RookieNO Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Selfuniverse skrev (57 minutter siden): Du vil heller det skal være mitt barns kropp, statens valg? Eller mitt barns kropp, en tilfeldig lege sitt valg? Barna mine er aldri alvorlig syke, utenom vanlig snørr og hoste noen perioder. Dette visste jeg før jeg fikk barn, at det er de som får minst sprøyter som ser ut til å være minst syk. Jeg hadde gjort grundige undersøkelser og hørte på svært mange leger overalt for å få en god oversikt slik at jeg var klar til jeg fikk barn. Andre foreldre velger andre strategier. Så får alle velge hva de vil og stole på hvem de vil. Men press og pykologisk samvittighetskam kan vi legge vekk der ingen igjen får tak i det. Slikt hører hjemme i middelalderen i min mening. For en sinnsyk personlig anekdote du kommer med her... Jeg har da med tid og stund fått 3 barn, som alle har gått gjennom helt vanlig vaksinasjonsprogram, og attpåtil noen ekstra vaksiner pga reise. Mine 3 barn har heller ALDRI vært alvorlig syke, så hva er poenget ditt?
Nukleosid Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Selfuniverse skrev (5 timer siden): Under Covid var det individer som var for syk til å bruke Ivermectin. Og som var mer utsatt for å bli alvorlig syk av Covid. Ett program for befolkningen om å bruke Ivermectin ville også beskytte disse individene dersom mange nok av de blandt oss med god helse brukte Ivermectin slik at det hadde oppstått ett flokkskjold mot Covid. dvs. at så mange i befolkningen bruker Ivermectin til at det blir for få personer som ikke bruker Ivermectin til at smitten klarer å spre seg ut i samfunnet. Hvorfor skulle vi brukt Ivermectin når vi hadde covid-vaksine som både er tryggere og mer effektivt mot alvorlige følger av Covid? Ivermectin av riktig type, i riktig dose, er relativt harmløst. Men leger anbefaler ikke at det brukes mot Covid. Derfor vil ikke en pasient som ønsker å bruke Ivermectin mot Covid få dette foreskrevet, og informasjon om dosering. Det er da stor fare for at de skaffer feil type, og tar for høye doser. Eller at man bruker det sammen med andre medisiner. Det fører til flere, hyppigere og alvorligere bivirkninger enn Covid-vaksinene, blant annet kan man oppleve bevissthetstap, koma, akutt leversvikt, hjertestans og videre. I USA opplevde de en kraftig økning i henvendelser om Ivermectin-forgiftninger under pandemien. Å gå ut og anbefale Ivermectin, når man vet at mange selvmedisinerer seg med det og risikerer å bruke feil type/for høye doser med de følgene det kan få, er meget alvorlig. I tillegg til dette finnes det ikke seriøs forskning som viser til at Ivermectin er effektivt mot Covid, selv etter at det har vært utført store kliniske studier (blant annet Oxford og andre store institutter). Selv om vaksinen hadde begrenset effekt mot å bli smittet av Covid, reduserte man faren for alvorlige symptomer/sykdom/long-Covid betraktelig. De eneste jeg har sett anbefale Ivermectin mot Covid, er de som tjener penger på det, eller av andre som tror på disse personene. De eneste laboratoriestudiene som viste at Ivermectin kunne hemme virusreplikasjon ble ikke bekreftet i kliniske studier på mennesker, fordi nødvendig dose kunne vært giftig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå