Gå til innhold

Audigy 2 Vs. nForce2 int. lydkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke vits å gå fra soundstorm til audigy 2 nei (MED MINDRE du skal ta opp noe, da er audigy _mye_ bedre). Da går du heller for et profesjonelt lydkort. Trist nok er de dritdyre....

 

Undertaker, Soundstorm belaster fint lite av systemet

Endret av julepynt
Lenke til kommentar

Jegkasta selv ut Audigy 2 kortet når jeg fikk AN7 kortet i hus. Eneste forskjelen jeg har merket er at lydsignalet er litt lavere, men da er det jo bare å skru opp anlegget ;) Er minst like bra lydkvalitet på Soundstormen. Men har A7N8X ekte soundstorm forresten? Har lest at det kun (?) er Abit som har fått den sertifisert.. :ermm:

Lenke til kommentar
Jegkasta selv ut Audigy 2 kortet når jeg fikk AN7 kortet i hus. Eneste forskjelen jeg har merket er at lydsignalet er litt lavere, men da er det jo bare å skru opp anlegget ;) Er minst like bra lydkvalitet på Soundstormen. Men har A7N8X ekte soundstorm forresten? Har lest at det kun (?) er Abit som har fått den sertifisert.. :ermm:

Av det jeg fant ut ved noen museklikk var :

 

SoundStorm™ / Dolby® Digital Audio (Deluex Model)

 

Experience the full power of surround sound audio with the NVIDIA® SoundStorm™. With the integrated APU (Audio Processing Unit) you will feel the impact in games or music. And with the only Dolby® Digital 5.1 encoder you can hear it all in amazing digital cinema clarity on your home theater receiver or digital PC speaker system.

Lenke til kommentar

Nå bruker ikkje eg SP\DIF utgangen, men eg hadde eit 5.1 anlegg på mitt Asus A7N8X Deluxe og det var skikkelig dårlig. Lyden var ikkje å hoppe i taket for, men de verste var at det var ein konstant surrelyd som skrudde seg inn i hodet mitt til eg blei gal.

 

Nå har eg kjøpt eit Audigy2 kort og det er musestille. Og ja, eg prøvde alt av drivere, jorde kabinettet osv....men det hjalp så lite.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Jegkasta selv ut Audigy 2 kortet når jeg fikk AN7 kortet i hus. Eneste forskjelen jeg har merket er at lydsignalet er litt lavere, men da er det jo bare å skru opp anlegget ;) Er minst like bra lydkvalitet på Soundstormen. Men har A7N8X ekte soundstorm forresten? Har lest at det kun (?) er Abit som har fått den sertifisert.. :ermm:

Om du bruker Audigy-kortet, vil ikke dette ta bort noe av belastningen paa hovedkortet/CPU'en din? I spill, for eksempel, har du ofte et alternativ som heter 'Hardware Acceleration' - om dette skrus paa med 'innebygget' lydkort, vil ikke det da belaste hovedkort/CPU unoedvendig mye?

 

Lurer mye paa dette selv :)

Lenke til kommentar

CPU er vel ikke akkurat flaskehalsen for spill på nyere PC...? Broderen har XP 1600. Jeg har XP 2700. Vi merker ingen forskjell. Derimot merker vi bra forskjell når vi bytter skjermkort, og det må man jo dann og vann i disse tider... :roll:

 

Jeg har Asus A7N8X2.0 og synes den integrerte lydkontrolleren fungerer meget bra, mye bedre enn tidligere lydkontrollere på hovedkort jeg har vært borti. Ingen irriterende suselyder hos meg. Men nForce Tray Options stinker. Den klarer aldri å huske Custom-instillingene mine... :mad:

Lenke til kommentar
CPU er vel ikke akkurat flaskehalsen for spill på nyere PC...? Broderen har XP 1600. Jeg har XP 2700. Vi merker ingen forskjell. Derimot merker vi bra forskjell når vi bytter skjermkort, og det må man jo dann og vann i disse tider... :roll:

- Det kommer jo helt an på systemet... :ermm:

 

Jeg bestilte Audigy SB 2 i dag nettopp fordi lydkortet integrert på mitt "gode gamle" KT300-kort spiser prosessorkapasitet. Dette merker man selvfølgelig bare hvis man for øvrig har bra nok system. På Ut2003 for eksempel ligger jeg og vipper i grenseland på alle komponentene - uavhengig av hverandre.

 

Gleder meg som et barn til å kunne sette på skikkelig lyd uten at det får innvirkning på ytelsen. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...