Gå til innhold

Vurderer å flytte ut i båt..


sleeplesss

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en fattig student som har bodd i Oslo nå 4 år. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg har klart meg så lenge, for prisene bare stiger. Med det betaler jeg nå 10 tusen kroner i husleie, hvor matbudsjettet mitt ligger på 3,5 tusen. I tillegg kommer diverse ting som ruter billett og mobil abonnement oppå det hele. Det er ingen penger overs, og jeg lever fra dag til dag. I det siste har jeg blitt nokså lei, hvor det er veldig lytt i studentboligene hos SiO og jeg hører naboen holde på til 03:00 om natten. Jeg vil bort. Med det har jeg tenkt litt, og vurderer å flytte ut i en gammel seilbåt på 30 fot, og har da lyst til å bo i en havn utenfor Oslo hvor jeg får tilgang til vaskeri, dusj osv. Er det noen her som har peiling på dette? Hva det eventuelt koster å bo i en havn, eller om det er noe smartere valg? Altså det blir jo en investering å kjøpe båt, om jeg så får selge den i framtiden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del gode båtplasser tilgjengelig i Oslo om du melder deg inn i en seilforening. Da må du typisk committe til å delta på minimum 3-4 uke-regattaer i løpet av året, men trenger ikke gjøre det bra 😎 Både Malmøya (Bunnefjorden), Dronningen og Høvik har slike ordninger afaik. Problemet er vinteren da ikke alle havner tilbyr bobleplasser, og is er reelt problem i noen av de. Så du må være forberedt på å betale for boblehavn til vinteren i tillegg, og at du da kanskje må flytte til en havn med lengre reisevei. Det sagt så har jeg flere bekjente som bodde i seilbåt hele vinteren i Tromsø, så det burde jo være mulig her sørpå også.

Endret av Phantom Software
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...