Gå til innhold

Er dette en bra PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det i i hvertfall en ok cpu og grafikkort. Lenovo har en bedre utgave men den koster ca 12000. Den har faktisk svarkere CPU men bedre sjermkort. Jeg er ikke sikker på om den er noe bedre kjøp, men den er nok bedre.

LENOVO LEGION T5 26IOB6 RTX 3060 TI STASJONÆR PC - Power.no

Edit: Det med league of legends, og 240fps vet jeg ikke noe om.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
proffen20 skrev (1 time siden):

Bruker kun pcen til å spille league of legends, og den må klare 240fps. Ellers er jeg fornøyd

Tror ikke noe klarer League of Legends i disse dager, med mindre prosessoren er over 5 år gammel og har maks 4 kjerner grunnet totalt utdatert og ubrukelig spillmotor. 240 FPS er også ønsket framerate for meg og det  fungerte helt fint i sesong 10.

Sitter selv med 10900K, 64 GB RAM, RTX 3080, med OS og Spill på separate NVMe SSD-er, og jeg har hakking ("micro stuttering") så det står etter. Og dette skjer KUN i League of Legends.

Har 1 CPU-kjerne kjørende på 100 %, mens de 9 andre tar seg en blund, og det har blitt gradvis verre over de siste 2 årene. Har prøvd overklokking, undervolting, endret kjerneallokering (CPU affinity), G-Sync / V-Sync av og på, låst og ulåst framerate i spillet og i Nvidia driveren, høyeste og laveste grafikkinnstillinger, fullskjerm og windowed mode - ingenting hjelper.

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (14 timer siden):

Tror ikke noe klarer League of Legends i disse dager, med mindre prosessoren er over 5 år gammel og har maks 4 kjerner grunnet totalt utdatert og ubrukelig spillmotor. 240 FPS er også ønsket framerate for meg og det  fungerte helt fint i sesong 10.

Sitter selv med 10900K, 64 GB RAM, RTX 3080, med OS og Spill på separate NVMe SSD-er, og jeg har hakking ("micro stuttering") så det står etter. Og dette skjer KUN i League of Legends.

Har 1 CPU-kjerne kjørende på 100 %, mens de 9 andre tar seg en blund, og det har blitt gradvis verre over de siste 2 årene. Har prøvd overklokking, undervolting, endret kjerneallokering (CPU affinity), G-Sync / V-Sync av og på, låst og ulåst framerate i spillet og i Nvidia driveren, høyeste og laveste grafikkinnstillinger, fullskjerm og windowed mode - ingenting hjelper.

Spiller du 1920x1080? Det kan være grunnen om du gjør det. For det er en kraftig CPU bottleneck om du spiller på full HD. 

Lenke til kommentar
proffen20 skrev (1 time siden):

Spiller du 1920x1080? Det kan være grunnen om du gjør det. For det er en kraftig CPU bottleneck om du spiller på full HD. 

2560 x 1440

Det forklarer fortsatt ikke hvorfor det fungerte fint tidligere sesonger, uten endringer i min hardware. Og som sagt, dette problemet er kun i League of Legends. Har også prøvd reinstallasjon av spillet og reparering (selv om alle som har prøvd "Hextech Repair Tool" vet at det er bare en dårlig vits).

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

2560 x 1440

Det forklarer fortsatt ikke hvorfor det fungerte fint tidligere sesonger, uten endringer i min hardware. Og som sagt, dette problemet er kun i League of Legends. Har også prøvd reinstallasjon av spillet og reparering (selv om alle som har prøvd "Hextech Repair Tool" vet at det er bare en dårlig vits).

image.thumb.png.08cb980aabc2f18e64ccf2bf1b4e4832.pngTror det er pga CPU bottleneck. LoL takler CPU bottlenecks dårlig. Selvom det er I9 10900k. 

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg endelig har funnet en permanent fiks til hakkingen i League of Legends.

Var en kombinasjon av innstillinger jeg ikke hadde testet:
- Uncapped FPS i spillet
- Max Frame Rate ON i Nvidia driveren.
- Max FPS 165 (tok bare et tilfeldig tall over 144 / det skjermene mine klarer).

Men det er fortsatt skjedd noe med spillmotoren / klienten som lagde problemet i utgangspunktet, for jeg hadde ikke rørt noen ting da problemet først oppstod.

Hva PC-en du vurderer angår:
Å klare 240 FPS har ingen hensikt med mindre du har en 240 Hz monitor.

Videre, hvis bildet er representativt så var et skuffende dårlig utvalg av porter på hovedkortet.

Men hvis du bare trenger USB 2 til mus og tastatur / USB headset så var det ikke noe dårlig tilbud med DNB rabatten.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...