Gå til innhold

Hvordan slå av anti-aliasing?


heckting

Anbefalte innlegg

Hei, Har en laptop(elitegroup g551) med monility radeon 9000 skjermkort. Har problemer med "blokkete" grafikk i Battlefield 1942. Når man kommer nær trærne blir det sorte blokker rundt dem og det ser fælt ut, men på en viss avstand forsvinner disse sorte blokkene. Lurte på om dette kunne ha noe med anti-aliasing og gjøre og ønsker derfor å slå det av. Hvordan gjør man det? Dersom noen har andre forslag til hva jeg kan gjøre er jeg også svært takknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ikke. Under Direct3d kan jeg endre anisotropic filtering og smoothvision. Jeg kan sette det til 2X og oppover eller velge application preference. Det står ikke noe om anti aliasing og jeg kan heller ikke skru av anisotroic filtering eller smoothvision(som muligens er noe av det samme som anti aliasing?).

Lenke til kommentar

Takk for svaret, men dette hjalp dessverre ikke. Har forsøkt mange forskjellige drivere.(ATI driverne fra laptop produsenten(elitegroup), Omega drivere og catalyst driverne direkte fra ATI 3.10) og det er samme problemet med alle. Smoothvision står på application preference og grafikken er like fæl. Synes det er veldig rart at grafikken først blir corrupt når man kommer nær objektet. Hva kan dette skyldes? Har det noe med skygger å gjøre? Har sett masse på nettet om Z-verdien og lignende. Vet ikke hva dette er, men har forsøkt å stille på dem i kontrollpanelet. Fryktelig ergelig å ikke få til dette. Kan jo sende maskinen inn igjen til multicom dersom det er noe feil med mobility kortet, men jeg kan ikke helt få meg til å tro at det er det som er problemet. ALLE forslag mottas med enorm takknemlighet! Håper på tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde samme problemet på GTA 3, en kamerat anbefalte meg å legge inn en fil for WinXP (regner med at det er det du har) for han hadde hatt samme problem. Jeg jorde det men det hjalp ikke mye.. so prøvde jeg et annet 3d kort, å da virket det. Men om du finner den som jeg la inn, kan hende den kan fikse det.. om den gjelder for det spille og.

Om du ikke har XPsp1 så bør du legge inn den og.

 

Den heter: Q306676_WXP_SP1_x86_NOR (den er for norsk versjon)

 

Mulig jeg ikke er til hjelp men tenkte det kansje kunne hjelpe. fant ikke filen når jeg søkte, så jeg fant ingen link å legge inn :no:

 

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...