Gå til innhold

Hviklet er det beste kredittkortet?


arne22

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Eskove said:

Om den var identisk med forsikringen som følger med på kredittkort må jeg si at det er en elendig reiseforsikring.

Det tror jeg kan stemme, i tillegg til at den koster 2.000,- i året.

Helt identisk er forsikringene ikke. Den forsikringen som følger gratis med kredittkortet har faktisk bedre vilkår, enn den som jeg betaler 2.000,- for, i forhold til mine behov.

2 hours ago, Eskove said:

Folk glemmer at denne er gyldig i det øyeblikket du setter foten utenfor tomta hvor du bor.

Har hatt en utbetaling i løpet av 30 år. Det var 500,- kr i forbindelse med et jordskjelv. Det skjer ikke så ofte.

Her har jeg lagt merke til at det er forskjell på forsikringene. Noen krevet at mer en halve reisen må være betalt med kortet (For eksempel DNB).

Andre spesifiserer at det må dreie seg om mer enn halvparten av "transportkostndene" (For eksempel Coop Masterkort.)

De fleste krever at man reiser med fly eller overnatter. Storebrand kredittkort dekker også reiser med buss/tog. (Hvis jeg nå har frostått dette rett.)

2 hours ago, Eskove said:

Så om du betaler flyreiser med kredittkort men ikke hotellet som er dyrere har du plutselig ikke forsikring lengre.

Som nevnt: Noen kort spesifiserer at det må dreie seg om mer enn 50% av "transportkostnadene".

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips.
Skal man ha kredittkort bør man ha stålkontroll på økonomien sin.
Det skal ikke så mye til før kredittkort blir veldig dyrt.

Men om man har stålkontroll på økonomien, betaler ut regningene helt hver mnd og utnytter bonusene er kredittkort lønnsomt.
Men i det øyeblikket mer en en regning ikke betales fult ut går mye om ikke alt man har spart ut vinduet.
20%+ er normen på rentene på kredittkort og med renters renter blir det ekstremt fort mye penger

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Dubious said:

Største fordelen med Coop Mastercard er at du kun trenger ett kort når du handler på Coop.
Medlemsnummeret er i strekkode på baksiden.

Ja. Regner med å skaffe meg et slikt pluss kanskje ett til. Coop Mastercard har også den fordel at man kan tegne tillegsforsikringer for 90 kroner pr år, for eksempel egenandel for leie av bil.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Eskove said:

Skal man ha kredittkort bør man ha stålkontroll på økonomien sin.
Det skal ikke så mye til før kredittkort blir veldig dyrt.

Det stemmer nok. Vil tro at det er lurt å ha flere kort med små kreditter. Når man bare "låner" småbeløp, så blir det lett å betale tilbake. Samtidig så oppnår man "kredittkortets fordeler" uten for mye risiko. 

Lenke til kommentar
arne22 skrev (5 minutter siden):

Coop Mastercard har også den fordel at man kan tegne tillegsforsikringer for 90 kroner pr år, for eksempel egenandel for leie av bil

Dette er en genial forsikring om man leier bil ofte.
Har ikke lest meg opp på coop sitt om det er noen begrensninger på den. Men om begrensningene er slik at man ikke begrenses ved normal leiebil er det genialt.
Jeg har selv hatt bruk for slik forsikring. (ble påkjørt mens jeg sto parkert utenfor et butikk i utlandet)

Stålkontroll på økonomien og utnytte bonuser/kickback til det fulle så har du ennå et bevis på at det ikke lønner seg å være fattig i Norge.

 

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at det er 5 forsikringsselskaper som "råder grunnen" i forhold til de forsikringene som følger med kredittkortene. Dette er:

1. Fremtind. (DNB og SpareBank1)

2. Tryg (Flere kredittkort.)

3. Gouda (Flere kredittkort)

4. AIG (Coop Mastercard)

5. Storebrand (Storebrand Mastercard)

Har inntrykk av at det først og fremst er Fremtind som har det som et krav at "50% av reisen" må være -betalt med kredittkort.

For de kredittkort selskapene som bruker Gouda, så er kravet "minst 50% av transportkostnaden".

Storebrand Kredittkort er spesielt ved at de også dekker reiser med tog og buss uten overnatting. (Tror jeg, ikke sikkert jeg har lest godt nok.) 

https://www.storebrand.no/privat/bank-og-lan/kredittkort/reiseforsikring

Gouda scorer overraskende bra på Trustpilot, men vet ikke hvor "reelt" dette er (eller hvordan det ligger an for de andre)

https://no.trustpilot.com/review/gouda.no

Ser at Komplett Mastercard er en av de som bruker Gouda.

https://www.komplettbank.no/forsikring/reise--og-avbestillingsforsikring/

Ser at Santander (Bla Gebyrfri) bruker Codan som ern en del av Tyg i Danmark.

Santander er også en av de som stiller krav om "halparten av transportkostnaden" ikke "reisekostnaden". 

Endret av arne22
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...