Gå til innhold

Valg av TV i lys stue 75"


Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig flyttet inn i nytt hus, her er det behov for en ny TV ettersom den gamle LG tv'en ble for liten og blir benyttet i et annet rom. 
Blir sittende ca 4m fra TV'en, så ønsker en 75". Det er store vinduer rundt i hele rommet, så selv med solskjerming kommer det endel lys inn (spesielt på denne årstiden). TV'en kommer til å bli brukt mest til sport, tv serier og film. 

Har sett på endel Samsung TV'er, ettersom jeg har en Samsung Q960A lydplanke og jeg har forstått det sånn at lyden kan bli enda et hakk bedre med en Samsung TV (som kan fungere som enda en høytaler). 

De jeg har titta på til nå er The Frame, N85A og N90A. The Frame ligger på ca 18k, N85A er ca 20k og N90A er ca 25k. Er forskjellen så stor mellom disse? Kan man forsvare å bruke 8k mer på N90A vs The Frame f.eks?

Nokså grønn på TV'er så søker derfor litt hjelp hos dere.
På forhånd takk :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Lomeus said:

Siden ingen har sagt noe negativt om N95A, så bestilte jeg like greit en nå. Hentes i kveld :) Takk for hjelpen! Er kalibrering osv noe som anbefales, eller gjør man like greit slike mindre innstillinger selv?

Det er normalt noe som ikke trengs på Samsung. Det er bare å sette den på Movie, så har du temmelig korrekte farger uten å måtte løfte en finger.

Ikke bruk kontrastforsterkning og oppskarping på sharpness da dette ødelegger mer en det hjelper. Unngå også powersave da det nedgraderer bildekvalitet uten at du sparer mer enn kanske noen få watt.

Velger du Normal så får du for mye blått og for lite rødt, ikke fordi det er normalt, men det er det folk er vant med fra skjermer så det er blitt standard på slike innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...