Gå til innhold

30 år med særegne elbilskilt: Hvor lenge vil det vare? Vi regner ut 


Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (20 timer siden):

Gjennomsnittlig alder på biler som vrakpantes i Oslo er 16,1 år. I Troms og Finnmark er den 20,8 år. 4,7 år forskjell i gjennomsnitt. Kilde SSB tabell 05522.

Og mye av grunnen er at biler kjøpes nye i Oslo og brukt i Finnmark. Gjennomsnittlig årlig kjørelengde er også vesentlig kortere i Finnmark. Og langs kysten i Finnmark er det naturlig salting store deler av vinteren. Den lave temperaturen gjør sitt for å roe ned prosessen, mens mange oppvarmede garasjer og parkeringshus lengre sør sørger for å aksellerere prosessen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (19 timer siden):

Savner å gjenkjenne biler fra områder må jeg si, så jeg er for normale bilskilt. Ble en hobby etter noen år på sentralen til Viking redning.

Ja, husker vi satt i baksetet på bilferie og så etter biler fra vår egen hjemby.

Jeg dro fra Vestfold til Oslo og kjøpte en bruktbil som hadde Lakselv-skilter utstedt i Bergen.

Det var mye ZZ ute og kjørte langt sør i landet en stund. Populært. Jeg vil helst ha bilskilt fra mitt eget bosted 🙂

Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (3 minutter siden):

Ja, husker vi satt i baksetet på bilferie og så etter biler fra vår egen hjemby.

Jeg dro fra Vestfold til Oslo og kjøpte en bruktbil som hadde Lakselv-skilter utstedt i Bergen.

Det var mye ZZ ute og kjørte langt sør i landet en stund. Populært. Jeg vil helst ha bilskilt fra mitt eget bosted 🙂

Ja skiltene fra min hjemby stiger såvidt på grunn av alle elbilene  skulle gjerne hatt det samme selv, men gidder ikke stresse med det for å få omgjort fra EX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...