Gå til innhold

Skyting på kjøpesenter i København


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.M skrev (2 minutter siden):

vedkommende var med i en skyteklubb.

husker det var en lignende sak for 4-5 år siden i Danmark, omtalt her på forumet, som også fikk tak i våpenet fra skytterklubb.

husker ikke alle detaljer, men mener å erindre han drepte to. Var en ung forstyrret kis det og.

Da burde Danmark også stamme inn lovene hva angår hvilke våpen han brukte.. Eller jeg vet ikke. Han var jo åpenbart psykisk ustabil hvordan kunne ingen legge merke til det? Hvorfor ble ikke dette fanget opp.. 

Tenker litt på det som skjedde i Oslo og hvor vedkommende var til samtale med PST en måned eller to før angrepet.. Hvordan fanget de ikke opp signalene. Svaret er vel at det er mye mer komplisert enn det man tror det er noe jeg har forståelse for og det kun er mennesker som er i disse jobbene og, det er naturlig at de ikke klarer å hente inn all infoen. 

Jeg lurer veldig på hva som kom ut av samtalen dog. Skulle ønske det ble publisert, sladdet for alt som ikke er for offentlighetens øyne, men slik at vi kan få en forståelse over hvorfor ikke han ble tatt mer på alvor. 

Dansken skal vist ha ringt til en nødtelefon kort tid før han gikk til angrep. Jeg føler dette var et rop om hjelp noe som er helt sinnsykt å tenke seg.. 

Men jeg vet ikke alt dette er bare så jævelig komplisert egentlig.

En ting jeg kan være glad for er at ingen i min familie var tilstede på kjøpesenteret. Har ganske mange kusiner, fetre og tante i København så jeg er så ufattelig takknemmelig at de ikke var tilstede. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omnia vincit amor skrev (6 minutter siden):

Han var jo åpenbart psykisk ustabil hvordan kunne ingen legge merke til det? Hvorfor ble ikke dette fanget opp.. 

han brukte også narkotika har jeg forstått, -og slike "kombi" tilfeller er vist ikke spesielt populære i psykiatrien. (muligens ikke like lette å manipulere/overtale som andre?)

så et slags klasseskille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.M skrev (4 timer siden):

han brukte også narkotika har jeg forstått, -og slike "kombi" tilfeller er vist ikke spesielt populære i psykiatrien. (muligens ikke like lette å manipulere/overtale som andre?)

så et slags klasseskille.

Er en del jeg har pratet med iløpet av årene som har snakket om at de har selvmedisinert seg med diverse stoffer for å "hjelpe" seg selv da medisinene ikke hjelper så mye som man skulle ønsket.. Det kan være en ganske farlig strategi dersom man ikke vet hva man driver med.. Kanskje er dette en slik sak? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (På 3.7.2022 den 20.29):


Gjerningsmannen skal være etnisk dansk. 

...jeg lurte på hvorfor denne tråden døde så fort sammenlignet med lignende tråder. Ha.

Frister å prøve seg med noe ubegrunnet irrasjonell kritikk av mannens kristne religion, men jeg orker ikke å bruke tragedier terror til å spille på politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...