Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familie gjenforening visa


Gjest 58066...92a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper du tenker på behandlingstid for familiegjenforening?

Det spørs den individuelle saken. Gjennomsnitlig behandlingstid er ca. 8 måneder, men det kan ta opptil 12.

Er saken vanskelig tar det lengre tid, er saken enkel, tar det mindre.

F.eks vil en etnisk nordmann som gifter seg med en annen vestlig borger ta kortere tid fordi det ikke er vanlig å mistenke verken tvangsgifte eller arrangert ekteskap. Mens familiegjenforening for asylsøkere og flyktninger eller noen som gifter seg med en som kommer fra hjemlandet i henteekteskap, vil ta lengre tid. Er det snakk om gjenforening med barn går det gjerne også raskere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 58066...92a

tenk om alle fikk slike spørsmål og hadde visum plikt, dansker gifter seg med norske, svensker gifter med norske da ville jo alle reagert

Men når det gjelder andre europeiske land så blir det trangere og vanskeligere.... forstå dem som vil. 

 

 

Anonymous poster hash: 58066...92a

Lenke til kommentar
Gjest 58066...92a

forventet behandlingstid i vår sak er 3 måneder... derfor spør jeg om det er mulighet at det kan skje langt raskere...

Anonymous poster hash: 58066...92a

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gjest 58066...92a skrev (3 timer siden):

forventet behandlingstid i vår sak er 3 måneder... derfor spør jeg om det er mulighet at det kan skje langt raskere...

Anonymous poster hash: 58066...92a

Jeg er dessverre redd for at det ikke er mulig å få fortgang i en slik prosess. Dette handler nok mye om at det er andre som står foran i køen f.eks. Det er et byråkrati som alltid går tregt dessverre. 

Håper det løser seg til slutt for dere :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest 58066...92a
Omnia vincit amor skrev (På 22.6.2022 den 4.11):

Jeg er dessverre redd for at det ikke er mulig å få fortgang i en slik prosess. Dette handler nok mye om at det er andre som står foran i køen f.eks. Det er et byråkrati som alltid går tregt dessverre. 

Håper det løser seg til slutt for dere :)

jeg mener denne prosessen skulle gått like raskt som en besøksvisum søknad. Fordi hvorfor kjærlighet bli utfordret med at grensene sperrer oss og vi måte vente. Vi har sendt alle dokumentene...

Anonymous poster hash: 58066...92a

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Guest 58066...92a said:

jeg mener denne prosessen skulle gått like raskt som en besøksvisum søknad. Fordi hvorfor kjærlighet bli utfordret med at grensene sperrer oss og vi måte vente. Vi har sendt alle dokumentene...

Anonymous poster hash: 58066...92a

Hvis kjærligheten er så skrøpelig at den ikke kan overleve 3 måneder, er det kanskje vel så bra å finne ut av det nå fremfor senere. 

Lenke til kommentar
Gjest 58066...92a
tigerdyr skrev (10 timer siden):

Hvis kjærligheten er så skrøpelig at den ikke kan overleve 3 måneder, er det kanskje vel så bra å finne ut av det nå fremfor senere. 

Da må du plusse på stengte grenser

Anonymous poster hash: 58066...92a

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Når du har bevis på tidligere kontakt, f. eks besøksvisum til Norge er det veldig mye lettere. 

   Jeg og kjæresten (fra Thailand) skal gifte oss til høsten og med tidligere besøk i Norge er dette en enkel sak. Og bruk advokat til dette. Ikke at det er vanskelig, men da kan ikke feil person på saken din trenere mye. Det er verdt de kronene. 

   Har fått "anslag" at det neppe vil ta mer enn 3-4 måneder og da drar jeg like så godt til Thailand og blir der til hun får papirene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...