Gå til innhold

Ny rapport: 40 prosent av dødsulykkene på veiene har samme årsak. Dette kan forhindre dem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr at 60% skyldes dårlige veier/overbelastede veier. Hvor mye mer tilgivende hadde veiene vært om de var av bedre standard? Litt bredere veiskulder gir fluktmulighet.. Litt bedre veiet gir bedre siktlinjer.. Fler forbikjøringsfelt gir mindre konfrontasjoner mellom sinker og utålmodige.

Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (19 timer siden):

Artikkelen bak betalingsmur sier at 95% av trafikkulykker skyldes for dårlige veier og veier som ikke er dimensjonert for bruken.

Rar tolkning.

Min var umiddelbart at 60% ikke skyldes lovbrudd. Men dernest kommer selvdrap i bil, og uoppmerksomhet (eks syklist som kan ha vært i blindsonen til lastebil, barn som løper ut i veien, fotgjengere uten refleks) er også på listen.

Joda, veiene i området her har trafikkfarlige huller 3-4 år etter bygging, så jeg forstår engasjementet om å utbedre veiene, men det er neppe mulig å bygge veier som sikrer trygg ferdsel for ungdom i 190 km/t, fyllekjøring eller syklister i veiskulderen ved siden av lastebiler. Fartsbokser, alkolås og blindsonevarsling er nok mer effektivt, selv om elendige veier er et undervurdert faremoment ved dødsulykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 6/20/2022 at 4:30 PM, jacobandersen said:

Artikkelen bak betalingsmur sier at 95% av trafikkulykker skyldes for dårlige veier og veier som ikke er dimensjonert for bruken.

Det er blank løgn. Artikkelen sier ikke det.

Hvorfor føler du det er nødvendig å lyve for å fremme ditt eget narrativ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...