Gå til innhold

NAF og Elbilforeningen krangler om hva som er beste batterisjekk for brukte elbiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Produsentene er inhabile for de ønsker å fremstå best mulig. Bare se Teslabjørn sine tester av eldre Kia. Det er redusert en del kapasitet selv om produsenten nekter for det. Er også mange produsenter som låser de øverste 5% for å frigjøre disse over tid for å fremstå som de ikke har tap

Lenke til kommentar
martin91 skrev (21 timer siden):

Produsentene er inhabile for de ønsker å fremstå best mulig. Bare se Teslabjørn sine tester av eldre Kia. Det er redusert en del kapasitet selv om produsenten nekter for det. Er også mange produsenter som låser de øverste 5% for å frigjøre disse over tid for å fremstå som de ikke har tap

Det er flere grunner til å låse de øverste 5-10 %. En av dem kan være å kompensere for tap ja, en annen kan være å redusere slitasje på batteriet. Hadde tidligere BMW i3 (nettokapasitet ca 90% av brutto), og hadde ingen problemer med å lade til 100 hver gang. Har tesla nå, og lader bare til 100 hvis jeg  skal kjøre med en gang. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...