Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av Tråløst utstyr


Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt bredbånd fra bkk, og har valgt å bruke tråløst nettverk pga pc'ene er så langt ifra vegguttaket. Jeg har to pc'er som skal på nett, og trenger tråløst acsesspunkt og pcikort. Kan noen anbefale noen bra? Prisen bør ligge på under 800 for hvert kort og under 1500 for acsesspunkt/router.

Og hvis jeg kjøper tråløs router istedetfor acsesspunkt, vil det føre med seg noen fordeler/ulemper? Det følger med router med bredbåndet...

 

Edit: Bør være så raskt som mulig (54Mbit/s?). Og er det noen som vet den reelle hastigheten til tråløst nettverk? Påvirker det ping/hastighet mot internett (som er 2Mbit/s)?

Endret av JSS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestillt bredbånd fra bkk, og har valgt å bruke tråløst nettverk pga pc'ene er så langt ifra vegguttaket. Jeg har to pc'er som skal på nett, og trenger tråløst acsesspunkt og pcikort. Kan noen anbefale noen bra? Prisen bør ligge på under 800 for hvert kort og under 1500 for acsesspunkt/router.

Og hvis jeg kjøper tråløs router istedetfor acsesspunkt, vil det føre med seg noen fordeler/ulemper? Det følger med router med bredbåndet...

Det gir ingen mening med to routere så kjøp et aksesspunkt, jeg ville valgt USB over PCI pga at du kan plassere dem bedre i tilfelle du har radioskygge.

Selv har jeg meget gor erfaring med 3com aksesspunkt.

Lenke til kommentar

Har ikke noen spesielle produkter å komme med egentlig, men jeg har veldig dårlig erfaring med d-link routere (610 hvis jeg ikke husker helt feil). Router hand seg hele tiden når man skulle sende filer med MSN f.eks. En annen ting er at hvis du skal kjøpe helt nytt trådløst utstyr i dag, hadde jeg helt klart gått for 802.11g standarden, og ikke 802.11b.

Lenke til kommentar
Har ikke noen spesielle produkter å komme med egentlig, men jeg har veldig dårlig erfaring med d-link routere (610 hvis jeg ikke husker helt feil). Router hand seg hele tiden når man skulle sende filer med MSN f.eks. En annen ting er at hvis du skal kjøpe helt nytt trådløst utstyr i dag, hadde jeg helt klart gått for 802.11g standarden, og ikke 802.11b.

Er det problemer med d-ling routere generellt? For det følger med d-link router med bkk bredbånd.. Får ikke håpe den lager problemer.. Men 802.11g er den nyeste sant? 54Mb/s?

Kan det trådløse nettet påvirke ping/hastighet mot internett? Og hva er den reelle hastigheten på 54Mb/s trådløst nettverk?

 

Er det andre enn d-link jeg bør holde meg unna?

Endret av JSS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...