Gå til innhold

Kjøp av hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit nok for min del, så hører jeg den lastebilen som kommer når jeg krysser gata, før den lager burger av meg ;) Men enhver sin smak. Jeg er ikke fanboi eller noe, ville bare påpeke at det egentlig er snakk om to forskjellige bruksområder. Skaffer meg vel et par SR 60 fra utlandet i februar.

Lenke til kommentar

Ingen av de hodetelefonene på Microplex.no går noe særlig dypt i bassen da!

de jeg har, Beyer Dynamics DT 770 Pro (2080,- hos procom.no) går fra 5hz - 35khz (250ohm) ... Der hører du hele spekteret!

 

SPECIFICATIONS :

Frequency response 5 - 35,000 Hz.

Nominal impedance 250 ohm

Nominal SPL > 96 dB

Power handling capacity 100 mW

Ambient noise

attenuation approx. 18 dBA

Connection Gold-plated mini stereo jack plug (3.5 mm) & 1/4" adapter

 

Beyer Dynamics

 

Eneste negative er at de føles litt tunge på hodet, men litt må

man ofre for denne super kvaliteten de leverer.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
trur ikke mennesker kan høre høyere enn 20kHz

Veldig få som kan det ja, og da er det snakk om en enkelt ren tone, om man har andre frekvenser i tilleg (som gjelder nesten all musikk), så synker tallet ganske mye. Mener å huske at man ikke hører noe særlig lavere en 20hz heller, men man kjenner det jo da.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vet jeg kommer til å bli slakta her nå, :( .

Jeg kjøpte egentlig et sett zennheiser klokker til hjemmebruk (aner ikke modell, men ca. 1000NOK) såvel som bruk på buss, fly etc. kjempegode klokker å ha på hodet, men gamle damer likte ikke at de kunne hørte dj-tiesto og diverse "in trance we trust" plater. like godt som meg klokken 7.30 på morran, så da bytta jeg de, og kjøpte meg disse i stedenfor

 

Stanton DJ Pro 2000S

De ser skikkelig plastikk ut og de har også 1,5 m. ca. med "krølleledning" som gjør at det blir heller latterlig å drasse rundt på, men til tross for dette er dette det råeste jeg noensinne har hørt av klokker, totalt lydisolert fra omverdenen(forsiktig når du krysser gata ja), men da kan du til gjengjeld ha full guffe med favorittmusikken uten at folk klager. HiFi er det nok ikke, men jeg driter langt i hvor detaljert og hvilket frekvensområde de bruker når lyden er så fet og presis som dette. Bruker dette settet både på norske busser, flyreiser(reist tur retur Australia 4 ganger siden jeg skaffet meg disse), og på spillejobber (DJ). Kjøpte de i operapassasjen til ca. 1000NOK, men kan sikkert skaffes billigere fra andre steder.

Kanskje ikke helt hva du er ute etter men absolutt verdt å bli tatt opp til vurding/testes hvis du har muligheten til det.. litt skummelt å kjøpe klokker som du ikke har hørt vel? smaken er jo som kjent så forskjellig, synd å kjøpe noe alle andre enn du synes er bra... beklager langt svar forresten :blush:

 

Edit: Skriveleif

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar

Bare en liten ting (hehe.. faktisk to):

 

1. Spiller du favoritt musikken på full guffe hele tiden, vil den etterhvert bli ganske kjedelig å høre på når hørselen din er blåst til helsike. Noen hodetelefoner er skremmende lett-drevne, så pass på nivået.

 

2. http://www.goodcans.com/HeadphoneReviews

 

 

Denne går til alle forståsegpåerene som mener Koss Portapro er dårlig: (beklager, hehe, jeg kunne for fanden ikke dy meg!!) :green:

 

PX100 Vs Portapro: OK, you?ve probably been waiting for this comparison. How does the new Senn stack up to the old reliable Koss Portapro... Well, uh, it?s just about as good! What???? Over a decade later and Senn can only match the quality of the 1980?s introduced Koss? But to be fair, the Portapro is a great portable headphone and I almost doubt Senn could have beat it? In fact, when I compared the two headphones back and forth, I was having a difficult time really hearing much difference.

 

*KREMTER HØYT OG GLISER*

Lenke til kommentar
Denne går til alle forståsegpåerene som mener Koss Portapro er dårlig: (beklager, hehe, jeg kunne for fanden ikke dy meg!!) :green:

 

PX100 Vs Portapro: OK, you?ve probably been waiting for this comparison. How does the new Senn stack up to the old reliable Koss Portapro... Well, uh, it?s just about as good! What???? Over a decade later and Senn can only match the quality of the 1980?s introduced Koss? But to be fair, the Portapro is a great portable headphone and I almost doubt Senn could have beat it? In fact, when I compared the two headphones back and forth, I was having a difficult time really hearing much difference.

 

*KREMTER HØYT OG GLISER*

Jeg vet ikke helt hvorfor en persons mening skal endre noe men, forøvrig er det vel ikke mange som mener at koss portapro er dårlig, de aller fleste er vel enige i at de er ett bra kjøp for prisen, synes alle som mener at portapro er de beste høretelefonene i verden fordi de aldri har hørt noe annet enn propper er mer vanlig, og ett større "problem"

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, fler jeg har snakket med sier det samme om Portapro, sånn etter nøytral lytting: Det virker som de har flyttet toppen ned i bassen for å få ekstra mye trøkk der. På den måten gir de "kul lyd".

 

Jeg bruker dem ikke hjemme, bare ute.

 

Mine første rimelig gode hodetelefoner for mange år siden, var et par Audio Technica ATH911, en slags jubileumsmodell. Brukte dem med en Denon CD spiller (husker ikke modell), og de gav meg utallige timer stor lytteglede. Noen som bruker noe slikt i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...