Gå til innhold

Kan man ekskludere oppdateringer i WU?


Anbefalte innlegg

Gjelder Windows Update: Er det mulig å velge at enkeltoppdateringer ikke skal installeres? Jeg bruker Inter Driver & Support Assistant for å holde alle Intel-komponenter i min PC oppdatert. Installerte ny skjermdriver derfra i dag (datert 29.04.2022), men etter restart ble den gamle versjonen (datert 25.02.2020) automagisk lastet ned og installert av WU. Jeg ønsker å ha WU aktiv, men hindre at skjermdriveren (og forsåvidt andre drivere fra Intel) oppdateres av WU, siden jeg gjør dette via IDSA.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, nebrewfoz said:

...

Takk for tips, men dette ser ut til å slå av WUs driveroppdatering for alle drivere. Jeg ønsker at WU skal oppdatere alt, unntatt der det er installert nyere drivere fra Intel. Det er kanskje ikke mulig.

Lurer på om det er en bug i WU her? Både driveren fra WU (den gamle) og den fra Intel (den nye) kommer fra Intel, og har samme versjonsnummersystem. Da burde WU se at den som er installert er nyere, og ikke installere en eldre driver.

Lenke til kommentar
40 minutes ago, Jann - Ove said:

Følg instruksjonene under 1. Use the Group Policy Editor her: https://windowsreport.com/block-windows-10-driver-update/

This is a complex workaround that won’t work on the Home edition og Windows 10. You’ll need the Professional, Enterprise, or Educational version in order to access Group Policy Editor.

Dette er min private PC, med W11 Home.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...