Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Stekeovn lager merkelig lyd.


Anbefalte innlegg

Hei. 

Toppen av stekeovnen min lager en merkelig lyd når den er på. Lyden vedvarer ofte en stund etter at jeg skrur av ovnen. Noen som vet hva det kan være? Jeg har en induksjonstopp oppå ovnen, men det høres ut som lyden kommer fra toppen av ovnen og ikke fra induksjonstoppen. Stekeovnen fungerer uten problemer, men lyden er plagsom.

 Videoeksempel med lyd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo ut som en kabel er løs og ligger å gnistrer med spenning, tror ikke jeg ville brukt den der før jeg hadde funnet ut av det, selv hadde jeg nok demontert topp og sett etter løse ledninger.

Eventuellt så kan det jo være vifta som skal kjøle induksjonstoppen.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
saksy2 skrev (39 minutter siden):

Hei. 

Toppen av stekeovnen min lager en merkelig lyd når den er på. Lyden vedvarer ofte en stund etter at jeg skrur av ovnen. Noen som vet hva det kan være? Jeg har en induksjonstopp oppå ovnen, men det høres ut som lyden kommer fra toppen av ovnen og ikke fra induksjonstoppen. Stekeovnen fungerer uten problemer, men lyden er plagsom.

 Videoeksempel med lyd

Det er kast i viftebladet på viften som skal kjøle stekeovnen/toppen som gjør at den tar borti veggen. Kan være nok å bøye litt på enden av bladene der det tar borti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (På 2.5.2022 den 20.00):

Det er kast i viftebladet på viften som skal kjøle stekeovnen/toppen som gjør at den tar borti veggen. Kan være nok å bøye litt på enden av bladene der det tar borti.

Dette var spot on!

Takk for hjelpen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...