Gå til innhold

Nesten 400 ukrainske flyktninger kommer til Norge hver dag. Ingen vet hvor de skal bo [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I en krisesituasjon her i landet kan man også få behov for å evakuere en by, og da må man kanskje håndtere 35000 mennesker "på flukt". Hvilket apparat har man til det, mon tro? Var det sivilforsvaret som var satt opp for slikt under den kalde krigen i "gamle dager"?

Lenke til kommentar

På 6mnd så blir det 72000, nå kommer det også flere enn det registreres.  Samt man må regne med økt ankomst iløpet av våren og sommeren.

Regner med 100 000++ bare i år hvis situasjonen vedvarer. 

Syntes ikke jeg overdriver at dette kan bli det siste nådestøtet for velferdsstaten hvis dagens polikk vedvarer med at alle blir medlem av folketrygden, velferd tilsier jo at alle faktisk har velferd og ikke kun har nok til å dekke basisbehov.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, bruker-540634 said:

På 6mnd så blir det 72000, nå kommer det også flere enn det registreres.  Samt man må regne med økt ankomst iløpet av våren og sommeren.

Regner med 100 000++ bare i år hvis situasjonen vedvarer. 

Syntes ikke jeg overdriver at dette kan bli det siste nådestøtet for velferdsstaten hvis dagens polikk vedvarer med at alle blir medlem av folketrygden, velferd tilsier jo at alle faktisk har velferd og ikke kun har nok til å dekke basisbehov.

Dette har vi for pokker meg råd til. Vi blir litt mindre rikere, mens vi på samme tid viser ar vi faktisk har noe menneskelighet i oss. 
 

Lenke til kommentar
The Very End skrev (3 minutter siden):

Dette har vi for pokker meg råd til. Vi blir litt mindre rikere, mens vi på samme tid viser ar vi faktisk har noe menneskelighet i oss. 
 

Nå kjenner ikke jeg din livssituasjon, men hva vi har råd til eller ikke råd til må du nesten spørre minstepensjonister, ufaglærte og syke om. 

Ikke minst de i etableringsfasen som skal ha seg bolig. 

Man kan heller ikke klage på at kronen blir opp til 13 kr mot usd i nær fremtid, økte kostnader og lavere oljepris vil føre til svekkelse for å få sysselsatt flest mulig og for å få frigitt valuta til å dekke inn løpende utgifter. 

Jeg snakker heller ikke om å ikke hjelpe, jeg stiller spørsmålstegn ved norsk innvandring og flyktningpolitikk der det legges opp til varig opphold også etter at krigen er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...