Gå til innhold

Sapphire vs PowerColor vs Hercules?


ThreeD

Anbefalte innlegg

Hvem lager egentlig de beste kortene?

Ringte til en av våre leverandører her om dagen og da fikk jeg beskjed om at PowerColor for eksempel har dårligere ytelse og et dårligere chipset en Sapphire. Men i prisen ser man jo ikke all verdens forskjell :/

Samme gjelder Nvidia, MSI vs Asus vs Gainward?

Jeg holder på å bygge en ny PC og trenger et nytt skjermkort. Har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha ennå, men regner med at det enten bli R9600XT, R9700 Pro (om jeg finner det noe sted) eller FX5900 (nonultra). Men hvilken produsent jeg velger har jeg absolutt ikke peiling på.

Må ihvertfall få kasta det gamle Vodoo3 3000 kortet mitt! 16mb holder ikke lenger :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generellt sett ligger Hercules litt over begge to, ettersom dei er skilled og bygger korta sine sjøl, som fører til litt bedre ytelse. (2-4% kanskje, men likevel), og dessuten ser hercules kort tøffe ut :D

 

På andreplass kommer sapphire jah, og på tredje og sisteplass så kommer powercolor. Min oppfatning er at PC korta er litt.. "jalla" av seg (no offence til dei som har slike kort altså :p), vert masse trøbbel med vifter og sånn f eks...

Lenke til kommentar

Jeg vil si at lommeboka dikterer kjøpet!

 

PC er som oftest billigere enn de andre ( varierer), og når det gjelder vifte problemet så er det blitt løst ved at den nye " bunken" med kort har en forandret og forbedret vifte ( Obs noen butikker selger fortsatt den "gamle" versionen av kortet med dritt vifte :no: )

 

Håper det hjelper ! :thumbs:

Lenke til kommentar

Den testen der var da høyst merkverdig. Tror han må pusse brilla sine litt for uansett for ellers man kikker så er det nå stort sett Hercules som troner øverst.

 

Men svensker er nå svensker de, så hva mer kan man forvente. :thumbs: (en ironisk thumbsup til Sverige, våre nye landsmenn)

 

Off-topic: Største andel av innvandrere til Norge hvert år er svensker. Planlegger de revolusjon mon tro?

Lenke til kommentar

Vurderer du et Radeon9600XT ville eg enten gått for Extreme modellen til Gecube eller Bravo versjonen til Powercolor fordi dei begge har 2.5ns minne og er default klokket en del høgre en i hvert fall asus/hercules sine kort + dei er vell faktisk en del billigere også(gecube koster 1699,- hos multicom.no).

 

Har sjøl et Gecube 9600XT 128Mb Extreme som er default klokket til core500/mem700(standar 9600XT kjører 500/600) med stilig vifte som er den samme man kan se på 9800XT kortene eller i hvert fall en god del av dem.

Med rage3D tweak har eg så langt klokket kortet til Core:500@576/Mem:700@800(2x400Mhz),kjørt 3dmark03 flere ganger så det virker som det er stabilt og kan muligens gå enda lengre :)

 

Bruker nyeste catalyst 3.10 driverne og har så langt ikke komt over noen problemer med dette kortet,men det må sies at eg ikke har fått testet kortet så mye enda.

 

Ps.Core clock @576 er så langt slideren går ved å bruke rage3D tweak.

Lenke til kommentar

ser definitivt ut som om Hercules er det mest populære valget. Sjekket med Komplett, de har jo en del på lager så det burde ikke være no problem å få tak i ihvertfall.

 

Ikke noen som vet om man fortsatt kan få tak i 9700 Pro da? Det kortet er jo helt genialt, og slår 9600XT i de fleste benchmarks på tomshardware...

Lenke til kommentar
ser definitivt ut som om Hercules er det mest populære valget. Sjekket med Komplett, de har jo en del på lager så det burde ikke være no problem å få tak i ihvertfall.

 

Ikke noen som vet om man fortsatt kan få tak i 9700 Pro da? Det kortet er jo helt genialt, og slår 9600XT i de fleste benchmarks på tomshardware...

Hva må du ut med for og hente hjem det kortet da?

Lenke til kommentar
ser definitivt ut som om Hercules er det mest populære valget. Sjekket med Komplett, de har jo en del på lager så det burde ikke være no problem å få tak i ihvertfall.

 

Ikke noen som vet om man fortsatt kan få tak i 9700 Pro da? Det kortet er jo helt genialt, og slår 9600XT i de fleste benchmarks på tomshardware...

...tror du får tak i et 9700 pro aiw-kort på komplett

Lenke til kommentar
ser definitivt ut som om Hercules er det mest populære valget. Sjekket med Komplett, de har jo en del på lager så det burde ikke være no problem å få tak i ihvertfall.

 

Ikke noen som vet om man fortsatt kan få tak i 9700 Pro da? Det kortet er jo helt genialt, og slår 9600XT i de fleste benchmarks på tomshardware...

Hva må du ut med for og hente hjem det kortet da?

Det var det jeg lurte på oxå. Lurer på om noen har sett det et eller annet sted fordi det ikke finnes på komplett eller noen av de andre levenradørene. Men det ligger nok i underkant av kr2000 eller no tenker jeg siden man får kjøpt R9800 Pro 128mb for 2500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...