Gå til innhold

KVA mobiltelefon bør eg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ottgrims skrev (23 timer siden):

Eg må kanskje gå vidare frå min Huawei p30 pro som eg elles har vore svært nøgd med. Eg vil ha ein telefon som er omtrent like stor, har optisk bildestabilisator, tåler ein regnskur og kan bli oppdatert til Android 11 og seinare. Gode forslag?

Har du noen maxpris? Noen kan bruke 10 lapper på dette, mens andre kan bruke max 5. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sony Xperia 5 III

Motorola Edge 30 Pro

Begge disse er mye tlf. og kamera for pengene, litt hva du er vant med med din P30 pro.

Prisklasse 7 - 8.000,-

Dersom budsjettet ditt er i Apple/ Samsung toppklasse land, og at kamera betyr alt. Så kjøp toppmodellene der.

Evt. OnePlus 9 eller Xiaomi 11 pro, men personlig har jeg ikke erfaring med at disse er best på kamera. Selv om jeg selv kjøper OnePlus og Xiaomi til meg og min familie. Så føler jeg disse  er best på andre områder enn kamera, noe som betyr mere for meg.

Lenke til kommentar
Stratleray skrev (13 timer siden):

Sony Xperia 5 III

Motorola Edge 30 Pro

Evt. OnePlus 9 eller Xiaomi 11 pro, men personlig har jeg ikke erfaring med at disse er best på kamera. Selv om jeg selv kjøper OnePlus og Xiaomi til meg og min familie. Så føler jeg disse  er best på andre områder enn kamera, noe som betyr mere for meg.

Takk for tipset. Ser eg må sjekke ut Motorola, men den Xperia synes eg blir for smal for mine klumpefingrar.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (På 29.3.2022 den 21.53):

Her er noen forslag

Google Pixel 6 5G 128GB

Sony Xperia 5 III 8+128GB

Motorola Edge 30 Pro

Samsung Galaxy S21 Plus

Pixel er vel berre tilgjengeleg på nettbutikk og eg ser noken har hatt problem mot ICE.

Xperia har ein smal fasong som ikkje tiltaler.

Motorola edge 30 pro og Galaxy s21 plus ser interessant ut. 

Takk 

Ottar

 

 

 

 

Lenke til kommentar
ottgrims skrev (5 timer siden):

5-10000

Ottar

Kampanje hos Elkjøp:

minst 1500kr for innbytte mobil + 2000kr rabatt ved kjøpe med Telenor abonnement uten binding.

Rimeligste s22 ultra for 9990kr

rimeligste s22 +  for 7990kr

rimeligste s22 for 5990kr

Ingen erfaring med disse personlig da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ottgrims skrev (2 timer siden):

KVA er forskjellen på S21 plus og S21 FE?

Fint lite. Fælt å innrømme det, men Samsung har stått på stedet hvil siden S10. Har hatt S10, S20, S21 g noen Notemodeller innimellom, og de er så like hverandre at det ikke er noe vits i. Kan like gjerne kjøpe en S10, som er en veldig bra telefon. 

Forbedringene etter S10 er marginale og går mest på størrelse av skjerm og minne.

Lenke til kommentar
ottgrims skrev (3 timer siden):

KVA er forskjellen på S21 plus og S21 FE?

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10625&idPhone2=10954&idPhone3=10626

S21 Plus:                                       S21 FE

januar 2021                                   januar 2022

lengde 161.5 mm                         155.7 mm

6.7 tommers skjerm                     6.4 tommers skjerm

8 GB RAM minne                          6 eller 8 GB RAM minne

4800 mAh batteri                         4500 mAh batteri

S21 Plus er altså litt større, mens S21 FE er et år nyere.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bbios skrev (21 timer siden):

Har ik s21 FE snapdragon istedenfor exynos ?

Jo, men dette betyr ikke så mye som noen skal ha det til. Hadde selv S21 med Snapdragon og den hadde møkk batteritid, skuffende kamera og problemer med mobildekning.  Leser at flere opplevde det samme. Så det kan tenkes at Exonys har sine fordeler også.

Lenke til kommentar
zanta skrev (14 minutter siden):

Var dette modellen for EU? Modeller for andre regioner bruker andre kanaler for 4G og 5G enn vi gjør i Europa.

Nei dette var den internasjonale versjonen. Som i teorien skal ha alle frekvenser som brukes i Europa også. Gave fra Samsung til OL utøvere.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Sharpings said:

Nei dette var den internasjonale versjonen. Som i teorien skal ha alle frekvenser som brukes i Europa også.

Hvis man kan stole på denne, er det ingen internasjonal versjon av S21, men det er mange versjoner tilpasset de enkelte markedene.

OT: Hvis man bruker en modell i Europa som ikke er tilpasset båndene her, vil man oppleve dårligere dekning/ytelse dersom man er tilkoblet en operatør som benytter disse. Dette kan vises ved at man bare får 3G der alle andre med samme operatør har 4G. På samme måte får man dårligere dekning når man bruker en EU-modell i USA. Man har ikke problemer med 2G (GSM), og i liten grad med 3G, men for både 4G og 5G vil man merke dette. Dersom man er "heldig" og får en operatør i USA som bare bruker frekvenser som også er i bruk i Europa, vil en Europamodell også funke like bra som en USA-modell der. Når man roames over til en annen operatør, vil ytelsen kunne gå ned, dersom ny operatør bruker frekvenser som din telefon ikke støtter. Dette er en ting som mange merker når de kommer hjem fra USA-turen med ny mobil kjøpt der, og får dårlig ytelse her hjemme. Viktig å lese alt med små bokstaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...