Gå til innhold

Stalking


Anbefalte innlegg

Måten du legger frem hele problemstillingen på tyder på paranoia. 

Still deg selv følgende spørsmål: Hvorfor skal vilt fremmede folk spionere på deg? Hva er det som gjør den tidligere styrelederen så mektig at han kan få folk over hele byen til å observere/spionere på deg, og stalke deg som du kaller det? Og hvorfor skulle han det? 

For meg høres dette ut som "confirmation bias". Jeg forstår at din opplevelse med tidligere styreleder har vært belastende, og dessverre mange i slike roller som er drittsekker. Men det er ingen grunn til at styrelederen og hans "venner" skal følge med deg etter at du har flyttet fra borettslaget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Petter2022 skrev (12 minutter siden):

Jeg flyttet til et annet sted. Noen har nok startet en hat-kampanje mot meg og bruker sosiale medier til å spre det .Allerede første uka etter jeg flyttet var det en person som jeg observerte utenfor inngangspartiet der jeg bor som tok bilde av navne-skilt ved inngangsdøra. Denne personen så ikke meg. Litt etter dette skjedde så opplevde jeg at vilt fremmede mennesker stopper opp og stirrer etter meg, sender type hat-blikk. Det er jo en skjult / organisert kriminalitet som går gjennom sosiale medier og det er derfor veldig vanskelig for meg å "fange" de. Derfor søker jeg hjelp/råd her inne. Om det er noen som kan mye om sosiale medier  og nettverk.

En person som tok et bilde ved navneskilt kan ha mange årsaker, kanskje vedkommende syns skiltet var pent og ønsker et sånt selv? Kanskje bildet ble tatt av noe annet enn skiltet? Kanskje vedkommende gjorde noe annet på mobilen enn å ta bilde? Det kan også være mange årsaker til at andre mennesker stopper opp og ser seg rundt eller ser på deg. Kanskje vedkommende kjenner de fleste i nabolaget og lurte på hvem du var hvis du er ny? Kanskje noen syns at du hadde på deg en kul jakke og kikket litt på den?

Når du skriver at dette har fortsatt etter at du flyttet og omtaler det som organisert kriminalitet så fremstår det mer som en form for paranoia dessverre. Tenker at du gjerne burde snakke med fastlegen din om disse tankene og så kan hen gjøre en vurdering av det.

Endret av Avero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...