Gå til innhold

Kjell har 3D-printet og patentert en «tilleggs-binding» for ski


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig spennende! Jeg kjenner at min type tur dekkes dårlig av dagens støvler og bindinger, så jeg ser gjerne at det blir litt innovasjon på dette!

Jeg for min del er glad i plaststøvler når jeg ligger ute om vinteren, men det er også det at jeg vil kunne bruke alle skiteknikker. Jeg vil kunne gå ordentlig diagonalgang med smøring eller kortfeller, med ordentlig tyngdeoverføring og glid, ikke bare "gå på ski" som man gjør med langfeller. Jeg ville kunne forlenge stavene og gå dobbeldans. Jeg vil også kjøre telemark der forholdene er fine eller feste hælen og bruke slalomteknikk der det er litt skumle sastruger og sånt. Og alt dette i ett par ski, bindinger og støvler.

Jeg ser noe potensial i Rottefellas Xplore, siden den bringer pivot-punktet bakover, men det trenger videre stabilisering, jeg har tenkt på en lett plaststøvel med mulig for hælfeste, men det hadde vært interessant å se om de kunne ha gjort noe mer i denne retningen.

Det hadde forresten vært interessant å se om den jeg tenker på som den råeste aktive idrettsutøveren i verden, Tove Alexandersson, kunne ha nytte av dette, hun er verdensmester i fire forskjellige idretter, deriblant skimo, men har også god nok skiteknikk til å skøyte oppover bakkene, så det hadde vært spennende å se om hun kunne ha skøytet oppover, stabilisert foten og kjørt bra nok nedover med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...