Gå til innhold

Problemer med nøkkelord/tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Runar skrev (13 timer siden):

Jeg er dessverre litt usikker på hva du mener. Har du mulighet til å formulere spørsmålet/saken på en annen måte, eller forklare hva det nederste bildet skal vise og hvorfor noen emner er markert med en rød sirkel?

Jeg kan prøve, men kan ikke love noe at jeg klare bedre enn det jeg sa. 😒

De der nøkkelordene (markert i rødt i første bilde) når man trykker på dem, så får man opp en liste om det nøkkelordet (Bilde 2). Men når jeg trykker på denne nøkkelordet her "diskusjon om/rundt" på min nyeste tråd (se bilde 3), da vil kun den tråden min vises (se bilde 4), hvorfor fungerer det ikke ordentlig for det nøkkelordet? 🤔 Jeg har opprettet masse tråder om "diskusjon om/rundt" (se bilde 5).

Disse nøkkelordene fungerer heller ikke sånn de skal:
spheres-crack-mysterious
Sfærens Rift
Mat og Drikke
Politikk og samfunn
OPPLÆRING

Sikkert enda flere jeg ikke vet om.

De nøkkelordene jeg nevnt der har jeg også noen par av, men når man trykker på de, da vises de helt tomme.


1. Bilde:
7890.thumb.png.5f5e3294b6879fd8b8b9e16f1d14f31c.png


2. Bilde:
ggt7.thumb.png.3da5f1082adc9d40c88fbb48a057ac7e.png

 

3. Bilde:
jjj8.thumb.png.a613c58c35ea7030a35e5afb1f8d2a2b.png

 

4. Bilde:
uuu5.thumb.png.2a25d3237f59c8125deda2b09905e57d.png

 

5. Bilde:
ooo9.thumb.png.08fa882c4500d621ef5ff2abe6dbc99a.png

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Takk for bildene!

Jeg endret nøkkelordet i det ene emnet ditt til å starte med en liten «d» (altså «diskusjon om/rundt» i stedet for «Diskusjon om/rundt»), og nå dukker det opp når man trykker på nøkkelordet: https://www.diskusjon.no/tags/diskusjon om/rundt/

Problemet du opplever skyldes trolig en teknisk feil/innstilling, og jeg skal undersøke om det er mulig å slå sammen nøkkelordene og gjøre alt om til små bokstaver.

Lenke til kommentar
Runar skrev (På 17.3.2022 den 20.37):

Takk for bildene!

Jeg endret nøkkelordet i det ene emnet ditt til å starte med en liten «d» (altså «diskusjon om/rundt» i stedet for «Diskusjon om/rundt»), og nå dukker det opp når man trykker på nøkkelordet: https://www.diskusjon.no/tags/diskusjon om/rundt/

Problemet du opplever skyldes trolig en teknisk feil/innstilling, og jeg skal undersøke om det er mulig å slå sammen nøkkelordene og gjøre alt om til små bokstaver.

Du har jo ikke fikset det. Det er fremdels den ene jeg snakket om. Ser ikke til de andre "diskusjon om/rundt" trådene mine i den nøkkelord listen. :blink:

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Jeg vil anta at / i nøkkelordet spiller en rolle her.
Å få inn uforventede / i linker, slik som https://www.diskusjon.no/tags/diskusjon om/rundt/ vil jeg tro kan rote til hele taggingen.

Vet ikke hvordan forumet takler slikt, men tilsynelatende ikke kjempebra.
Rundt vil jo antagelig tolkes som en undermappe eller underkategori av diskusjon om, som er en undermappe av tags.

edit: testet litt, virker som det skal selv med /
Misstenker at annet språk eller lignende er brukt slik at f.eks / har en annen ascii-kode og dermed blir tolket som ett annet tegn..

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om ikke du finner det du leter via søkemotoren på forumet er det også mulig å bruke google som har en veldig god indeksering av forumet. Et triks er da å bruke følgende formatering for å få best resultat (uten hermetegn, kun for å illustrere) : 

site:diskusjon.no "det du leter etter" 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (12 timer siden):

Om ikke du finner det du leter via søkemotoren på forumet er det også mulig å bruke google som har en veldig god indeksering av forumet. Et triks er da å bruke følgende formatering for å få best resultat (uten hermetegn, kun for å illustrere) : 

site:diskusjon.no "det du leter etter" 

Jeg snakker ikke om selve søkemotoren. :hmm:

 

aklla skrev (12 timer siden):

Jeg vil anta at / i nøkkelordet spiller en rolle her.
Å få inn uforventede / i linker, slik som https://www.diskusjon.no/tags/diskusjon om/rundt/ vil jeg tro kan rote til hele taggingen.

Vet ikke hvordan forumet takler slikt, men tilsynelatende ikke kjempebra.
Rundt vil jo antagelig tolkes som en undermappe eller underkategori av diskusjon om, som er en undermappe av tags.

edit: testet litt, virker som det skal selv med /
Misstenker at annet språk eller lignende er brukt slik at f.eks / har en annen ascii-kode og dermed blir tolket som ett annet tegn..

Det har fungert fint før etter den store oppdateringen deres. Forresten, hva er ascii-kode for noe? :hmm:Forresten, det kan ikke stemme. Så, hvordan kan det ha seg  at denne nøkkelordet her "OPPLÆRING" ikke lengere fungerer sånn den skal da?

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...